بازدید این صفحه: 694
اهمیت انجام فیزیوتراپی به دنبال ابتلا به سکته مغزی ,بیماری های قلب و عروق,علائم ابتلا به سکته مغزی,علل ابتلا به سکته مغزی,دكتر ایرج عبدالهی,درمان سکته مغزی

اهمیت انجام فیزیوتراپی به دنبال ابتلا به سکته مغزی

اهمیت انجام فیزیوتراپی به دنبال ابتلا به سکته مغزی

 

دكتر ایرج عبدالهی دبیرعلمی بیست وهفتمین كنگره علمی فیزیوتراپی ایران گفت: شایع ترین بیماری مغز و اعصاب كه باعث اختلال در حركت می شود، سكته مغزی می باشد كه سومین عامل مرگ و میر در جوامع و از جمله ایران است به طوری كه از هرشش ایرانی یك نفر در طول عمر خود دچار آن می شود.

از انجمن فیزیوتراپی ایران، دكتر ایرج عبدالهی افزود: سكته مغزی پس از بیماری های قلب و عروق و سرطان ها، سومین عامل مرگ و میر در جوامع به شمار می رود.

وی اظهار كرد: سكته مغزی علاوه بر آمار بالای مرگ و میر، یکی از مهمترین دلایل بروز ناتوانی حركتی بخصوص در افراد میانسال و سالمند می باشد.
دانشیار و مدیر گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: سكته مغزی منجر به ضعف یا فلج شدن یك سمت بدن می شود و بعد از درمان های اولیه و تثبیت علائم حیاتی ، توانبخشی برای غلبه بر اختلال حركتی جزو مهمترین درمان ها می باشد كه سریعا باید برای بیمار شروع شود و فیزیوتراپی در این میان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: تاكید اصلی در فیزیوتراپی این بیماران بر تمرینات عملكردی مانند حفظ تعادل در وضعیت نشسته و ایستاده، راه رفتن و عملكرد دست با استفاده از سمت مبتلا است.
عبدالهی افزود: كنترل قوام عضلات و در صورت نیاز تقویت یا تسهیل عضلات مبتلا از مبانی درمان فیزیوتراپی این بیماران می باشد كه البته در مراحل اولیه می توان از برخی عوامل فیزیكی مانند عوامل گرمایی و تحریك الكتریكی عملكردی و بیوفیدبك استفاده نمود.

اهمیت انجام فیزیوتراپی به دنبال ابتلا به سکته مغزی

اهمیت انجام فیزیوتراپی به دنبال ابتلا به سکته مغزی

دانشیار و مدیر گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ادامه داد: تمرینات این بیماران باید در كلینیك آغاز شود و در منزل توسط بیمار و به كمك خانواده پیگیری شود چرا كه اثر بخشی این تمرینات در گرو تكرار زیاد آنها می باشد و استفاده از وسایل كمكی مانند عصا ، واكر ، بریس و … در حد ضرورت و با تشخیص فیزیوتراپیست و نیز تغییرات لازم در محیط زندگی و كار از دیگر توصیه ها جهت كنترل مشكلات حركتی این بیماران است .
وی با اشاره به شعار بیست و هفتمین كنگره علمی فیزیوتراپی ایران با عنوان ‘حركت برای زندگی ‘افزود: محورهای مورد بحث در این كنگره شامل اختلالات كنترل حركت ، توانبخشی كودكان دارای مشكلات حركتی ، توانبخشی دست ، فیزیوتراپی بدنبال سكته مغزی ، درمانهای دستی و عوامل فیزیكی است و جایگاه فیزیوتراپی در تیم توانبخشی و نظام سلامت از تاكیدات ویژه این كنگره خواهد بود.

عبدالهی اظهار كرد : با بالاتر رفتن میانگین طول عمر در جوامع، بیماریها از سمت بیماریهای عفونی به سمت بیماریهای ناتوان كننده متمایل شده و در این میان فیزیوتراپی به عنوان یكی از مهمترین رشته های مرتبط با حركت و ناتوانی از اهمیتی روزافزون برخوردار است و با توجه به گسترش زمینه¬های مرتبط با فیزیوتراپی در برخی كشورها ، مقطع پایه فیزیوتراپی به دكترای حرفه ای ارتقا یافته است.

بیست و هفتمین كنگره علمی فیزیوتراپی ایران طی از ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری در هتل المپیك تهران برگزار خواهد شد.این كنگره كه به همت انجمن فیزیوتراپی ایران و با همیاری دانشكده های توانبخشی دانشگاههای علوم پزشكی كشور برگزار می شود تازه های فیزیوتراپی در قالب سخنرانی ، پوستر ، میزگرد و كارگاههای آموزشی توسط متخصصان فیزیوتراپی و رشته های مرتبط ارایه خواهد شد .

اهمیت انجام فیزیوتراپی به دنبال ابتلا به سکته مغزی

اهمیت انجام فیزیوتراپی به دنبال ابتلا به سکته مغزی

منبع: ایرنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *