بازدید این صفحه: 1080
فاکتور 8 ساخت ایران در راه کمک به بیماران هموفیلی ,علت ابتلا به بیماری هموفیلی,درمان بیماران هموفیلی,علائم ابتلابه بیماری هموفیلی,داروی درمان بیماری هموفیلی

فاکتور ۸ ساخت ایران در راه کمک به بیماران هموفیلی

فاکتور ۸ ساخت ایران در راه کمک به بیماران هموفیلی

 

احمد قویدل مدیرعامل کانون هموفیلی ایران درباره اهمیت فاکتور ۸ تولید داخل برای بیماران هموفیلی کشور، اظهارداشت: داروی نوترکیب جزو داروهای نسل سوم نوترکیب است و ساختار آنها به ترکیبات بدن نزدیک تر می باشند و در نتیجه عوارض کمتری دارند و در عین حال مفیدتر هستند.

احمد قویدل گفت: بزرگترین مشکل بیماران هموفیلی، انواع معلولیت های مفصلی است که راه پیشگیری از این معلولیت ها مصرف دارو قبل از خونریزی است. از سال گذشته وزارت بهداشت این روش درمانی را برای کودکان تا سن ۱۵ سال به رسمیت شناخته است.

وی ضمن اشاره به شعار امسال فدراسیون جهانی هموفیلی که “درمان برای همه ، چشم انداز همه” نامگذاری شده، افزود: امسال در آستانه روز جهانی هموفیلی فاکتور ۸ نوترکیب به بازار دارویی ایران وارد می شود.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران ادامه داد: وجود تولید کننده داخلی در بازار دارویی ایران آن هم برای فاکتور ۸ می تواند منشا تحولات بزرگی در تغیر شیوه درمان بیماران گردد. بدون شک تولید کنندگان ایرانی در این حوزه با ارتقای سطح استانداردها و نزدیک نمون تولیدات خود به استانداردهای جهانی می توانند در بازار دارویی کشور موفق شوند.

فاکتور 8 ساخت ایران در راه کمک به بیماران هموفیلی

فاکتور ۸ ساخت ایران در راه کمک به بیماران هموفیلی

وی تاکید کرد: فاکتور ۸ ایرانی در شرایطی به بازار دارویی کشور وارد می شود که نسل چهارم داروهای نوترکیب در جهان تولید گردیده است. لذا ارتقاء کیفیت تولید می بایست در راس سیاست های شرکت های دارویی داخل کشور قرار گیرد.

به گفته احمد قویدل، تولید داروهای نوترکیب راه را برای دسترسی بیشتر بیماران به دارو در جهان گشود. در ایران نیز دانشمندان کشورمان توانستند اولین داروی نو ترکیب ایرانی را تولید کنند. به گونه­ای که تولید فاکتور ۷ نوترکیب، ایران را به مقام دومین تولید کننده فاکتور ۷ در جهان رساند و میلیون ها دلار صرفه جویی ارزی برای کشور همراه داشت.

مدیرعامل کانون هموفیلی در خصوص آمار بیماران هموفیلی در کشور، نیز اظهارداشت: از کل بیماران مبتلا به انواع اختلالات انعقادی ۵۶۳۱ نفر مبتلا به بیماری هموفیلی یعنی کمبود فاکتور ۸ و ۹ هستند. ۱۳۴۸ نفر مبتلا به بیماری ون ویلبراند، ۸۸۵ نفر اختلال و یا کمبود پلاکت و ۱۸۱۵ نفر به دیگر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.

فاکتور 8 ساخت ایران در راه کمک به بیماران هموفیلی

فاکتور ۸ ساخت ایران در راه کمک به بیماران هموفیلی

منبع: خبرگزاری مهر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *