بازدید این صفحه: 1002
پیشگیری از حمله و سکته قلبی با مصرف روزانه میوه ,علت درد در ناحیه سینه,پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی,خواص درمانی انواع میوه ها,خواص درمانی سیب و پرتقال

پیشگیری از حمله و سکته قلبی با مصرف روزانه میوه

پیشگیری از حمله و سکته قلبی با مصرف روزانه میوه

 

میوه منبع غنی آنتی اکسیدان‌ها، فیبرهای غذایی، پتاسیم و انواع ترکیبات فعال است. در مقابل سدیم و چربی میوه ناچیز بوده و کالری نسبتا کمی دارد.

بر اساس نتایج تحقیقی که این هفته در نشریه New England Journal of Medicine ثبت شده است، اشخاصی که روزانه میوه تازه مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که مقدار کمی میوه مصرف می کنند به میزان کمتری در معرض خطر حمله قلبی و سکته قرار دارند. نتایج این تحقیق حاصل هفت سال بررسی نیم میلیون بزرگسال چینی می باشد که میزان مصرف میوه تازه آنها بسیار کمتر از کشورهایی مانند بریتانیا و آمریکا می باشد.

دانشمندان دانشگاه آکسفورد و آکادمی علوم پزشکی چین در یک تحقیق بزرگ ملی نیم میلیون بزرگسال چینی را در ۱۰ منطقه شهری و روستایی چین به مدت هفت سال مورد مطالعه قرار دادند. داده‌ها شامل مرگ‌های ثبت شده و بیماری‌هایی بوده که به صورت الکترونیکی در بیمارستان‌ها به ثبت رسیده است. اشخاص شرکت کننده قبل از آغاز این تحقیق به بیماری قلبی مبتلا نبوده و داروهای درمان فشار خون مصرف نکرده بودند.

میوه منبع غنی آنتی اکسیدان‌ها، فیبرهای غذایی، پتاسیم و انواع ترکیبات فعال است و در مقابل سدیم و چربی آن ناچیز بوده و کالری نسبتا کمی دارد. نتایج این تحقیق بیانگر این است که مصرف میوه (به صورت خاص سیب و پرتقال) با بسیاری از فاکتورها مانند تحصیلات بالا، فشار خون پایین، قند خون کمتر و نکشیدن سیگار دارای ارتباط تنگاتنگی است. اما چیزی که از همه این‌ها مهمتر است اینکه مصرف روزانه ۱۰۰گرم میوه خطر مرگ در اثر بیماری‌های قلبی عروقی را به یک سوم کاهش می‌دهد. این یافته در مناطق جغرافیایی مختلف و در زنان و مردان یکسان بوده است.

پیشگیری از حمله و سکته قلبی با مصرف روزانه میوه

پیشگیری از حمله و سکته قلبی با مصرف روزانه میوه

نویسنده این مقاله، دکتر هاودیونگ دو از دانشگاه آکسفورد انگلستان می‌گوید: “به نظر می‌رسد که ارتباط مصرف میوه با بیماری‌های قلبی عروقی در چین قوی‌تر باشد، زیرا در آنجا میزان مصرف میوه بسیار کمتر از کشورهای ثروتمندی است که مصرف روزانه میوه برای مردم آنها عادی است.” در چین اصولا میوه را به صورت خام مصرف می‌کنند، اما در کشورهایی که درآمد سرانه بالایی دارند میوه بیشتر به صورت فرآوری شده به مصرف می‌رسد.

همکار این تحقیق، پروفسور لیمینگ لی از آکادمی علوم پزشکی چین می‌گوید: “بر اساس آخرین گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی، مصرف کم میوه یکی از دلایل اصلی مرگ زود هنگام در چین است. البته مستندات علمی اندکی از کشور چین برای این گزارشها آورده شده است.”

نویسنده ارشد این تحقیق، پروفسور ژنگ مینگ چن از دانشگاه آکسفورد انگلستان در این خصوص می‌گوید: “به سختی می‌توان فهمید که آیا کاهش خطر مرگ و میر در افرادی که میوه تاره بیشتری مصرف می‌کنند به دلیل تاثیر حفاظت کننده میوه است یا خیر. در صورتی که اینگونه باشد می‌توان به این نتیجه رسید که مصرف گسترده میوه تازه در چین می‌تواند سالانه از مرگ حدود نیم میلیون نفر که ۲۰۰ هزار نفر از آنها زیر ۷۰ سال سن دارند در اثر بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری و از تعداد بسیار بیشتری حمله‌های قلبی غیر کشنده نیز جلوگیری کند.”

پیشگیری از حمله و سکته قلبی با مصرف روزانه میوه

پیشگیری از حمله و سکته قلبی با مصرف روزانه میوه

منبع: مجله علمی ایران

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *