بازدید این صفحه: 949
درمان ناتوانی جنسی در مردان ,ناتوانی جنسی چیست,ارتباط بیماری‌ قلب و ناتوانی جنسی,پیشگیری ازناتوانی جنسی,داروهای کوچک کننده پروستات,علل ابتلا به ناتوانی جنسی

درمان ناتوانی جنسی در مردان

درمان ناتوانی جنسی در مردان

 

 

به گفته دکتر حمید‌رضا اکبری گیلانی متخصص اورولوژی، ناتوانی جنسی به عدم توانایی ایجاد نعوظ کامل و یا ناتوانی در حفظ نعوظ تا پایان رابطه جنسی گفته می‌شود. عوامل روحی و روانی، مثل استرس و فشار‌های عصبی در ایجاد ناتوانی جنسی نقش دارند. در اغلب موارد ناتوانی جنسی در ابتدا‌ی زندگی مشترک، به دلیل استرس‌های شروع زندگی و آغاز پذیرش مسئولیت‌های جدید بوده و با گذشت زمان خود به خود بهبود می‌یابد.

استرس‌، چربی خون، فشار خون، قند خون بالا و نگرانی‌های بیش از حد معمول، مصرف بعضی داروها از جمله برخی داروهای ضد فشار خون و بعضی داروهای کوچک کننده پروستات در ایجاد ناتوانی جنسی موثرند.

به دلیل اینکه رگ‌های آلت عامل مهمی در تنظیم ورود خون و ایجاد نعوظ می‌باشند، سلامت آنها در توانایی جنسی فرد بسیار مهم است. قند و چربی و فشار خون بالا به همان نحوی که عروق کرونر قلب را تحت تاثیر قرار داده و منجر به سکته قلبی می‌شوند، برروی عروق آلت نیز تاثیر گذاشته و توانایی نعوظ را کاهش می‌دهند.

درمان ناتوانی جنسی در مردان

درمان ناتوانی جنسی در مردان

در تحقیقات انجام شده در سال‌های اخیر، رابطه نزدیکی بین بیماری‌های عروقی قلب و ناتوانی جنسی در افراد گزارش شده است. آسیب‌های نخاعی وسابقه ضربه به ستون فقرات نیز در ایجاد ناتوانی جنسی موثر است. همچنین برخی اعمال جراحی در ناحیه لگن و یا اطراف ستون فقرات به علت آسیب و دستکاری اعصاب مرتبط با عملکرد آلت روی توانایی جنسی اثر می‌گذارند.

پیشگیری از ناتوانی جنسی

داشتن رژیم غذایی مناسب، پرهیز از مواد غذایی پرچرب، فعالیت ورزشی منظم، پرهیز از استرس‌های بیش از حد، عدم استعمال دخانیات، انجام آزمایش‌‌‌های سالیانه قند و چربی خون و در صورت بالا بودن، درمان زیر نظر پزشک توصیه می‌گردد.

درمان دارویی

توصیه مجدد درمان قند و چربی خون بالا به عنوان نخستین مرحله درمان می‌باشد. داروهای خوراکی مثل تادالافیل و سیلدنافیل ممکن است تجویز شود كه شایع ترین عوارض آنها سردرد و ناراحتی معده است. به علت تداخلات دارویی با بعضی داروهای قلبی، بهتر است این داروها زیر نظر پزشک شروع شوند.

 

درمان ناتوانی جنسی در مردان

درمان ناتوانی جنسی در مردان

منبع: سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی
  1. طاها امین

    سلام بنده۴۸ سال سندارم و۶ ماه قبل دچار سکته مغزی شدم اکنون تاحدودی بهبود یافته ام اما هیچگونه تواناییی جنسی ندارم به متخصص اعصاب وروان هم مراجعه کردم نتیجه نگزفتم ممکن است کمکم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *