بازدید این صفحه: 1159
مضرات روغن گیاهی

ابتلا به بیماری قلبی با مصرف روغن گیاهی‎

ابتلا به بیماری قلبی با مصرف روغن گیاهی

تا امروز تصور اغلب ما این چنین بود که روغن های گیاهی جایگزین مناسبی برای دیگر گونه های ناسالم روغن می باشند، باوری که به نظر می رسد باید در آن تجدید نظر کنیم.

بر اساس نتایج آخرین بررسی های انجام شده، مصرف بیش از اندازه و همیشگی روغن های گیاهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

به دلیل اینکه تا پیش از این از روغن های حیوانی به عنوان دشمن سلامت قلب و بدن نام برده می شد، روغن هایی که حذف آنها از سبد غذایی ضروری به نظر می رسید و از گونه های گیاهی به عنوان شکل سالم آنها یاد می شد؛ احتمالا پذیرفتن این موضوع را کمی سخت می کند، ولی حالا به نظر می رسد که همین روغن های سالم هم حاوی چربی های ناسالمی است که می تواند کارکردهای قلب را به خطر بیاندازد.

مضرات روغن گیاهی

ابتلا به بیماری قلبی با مصرف روغن گیاهی‎

با وجود اینکه استفاده از روغن های گیاهی در کوتاه مدت موجب کاهش کلسترول خون می شود اما در طولانی مدت نتایج معکوسی به دنبال خواهد داشت.

در حقیقت، پس از گذشت یک دوره طولانی میان افرادی که مصرف کننده روغن های گیاهی هستند با مصرف کنندگان روغن گیاهی تفاوت چندان دیده نمی شود. به همین دلیل، توصیه دانمشندان ایجاد تعادل و مصرف توأمان هر دو نوع این روغن هاست.

مضرات روغن گیاهی

ابتلا به بیماری قلبی با مصرف روغن گیاهی‎

منبع: scienceworldreport به نقل از سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *