بازدید این صفحه: 507
سامسونگ حامی اوتیسم

سامسونگ حامی مبتلایان به اوتیسم با اَپ Look At Me

سامسونگ حامی مبتلایان به اوتیسم با اَپ Look At Me

.

.

در چند سال اخیر تکنولوژی در راستای کمک و آموزش به خانواده های دارای کودکان مبتلا به اوتیسم تلاش های فراوانی کرده است. در این میان شاید مهمترین نقش را در بهبود برقراری ارتباط این کودکان، بازی های موبایل و نرم افزارها ایفا کرده باشند.

تعداد زیادی  از اپلیکیشن ها و بازی های ذکر شده بوسیله توسعه دهندگان مستقل ساخته شده اند، ولی با رشد میزان کودکان مبتلا به این بیماری، شرکت های بزرگ هم بر روی تولید نرم افزارهای کمکی تمرکز کرده اند.

در همین راستا، شرکت سامسونگ نیز با ارائه اپلیکیشنی اندرویدی به نام Look At Me که هم اکنون از گوگل پلی قابل دریافت می باشد، تلاش دارد به بهبود برقراری ارتباط در این کودکان کمک کند.

 برای عرضه این نرم افزار، پزشکان و پروفسورهایی از دانشگاه ملی سئول، بیمارستان Bundag و دپارتمان روانشناسی دانشگاه Yonsei همکاری داشته اند.

در این نرم افزار از تصاویر، تکنولوژی های شناسایی چهره و حالت صورت و چند بازی مخصوص برای کمک به کودکان در راستای شناسایی حالت های چهره و بهبود ایجاد ارتباط چشمی استفاده می کند.

تیم توسعه نرم افزار Look At Me، برای هشت هفته بیست کودک مبتلا را تحت نظر گرفته اند و در نهایت پس از انجام مطالعه و آزمایشات در پایان دوره، حدود ۶۰ درصد آنها بهبودهای مطلوبی در برقراری رابطه معمول پیدا کرده اند.

جدیدترین دستاورد شرکت سامسونگ الکترونیکس برای کمک به بهبود زندگی افراد مبتلا به اوتیسم معرفی شد. نرم افزار “به من نگاه کن” (Look at me) با هدف تقویت مهارت‌های ارتباطی کودکان مبتلا به اوتیسم با نزدیکان‌شان ارائه شده است.

سامسونگ حامی اوتیسم

سامسونگ حامی مبتلایان به اوتیسم با اَپ Look At Me

اغلب کودکان مبتلا به اوتیسم برای برقراری ارتباط چشمی با دیگران دچار مشکل می باشند و این مسئله می‌تواند در زمان رشد زندگی اجتماعی آنها را با مشکل روبرو کند. مطالعات نشان می دهند که این کودکان به استفاده از دستگاه‌های هوشمند علاقه دارند.

از همین رو سامسونگ برنامه (Look at me) را با همکاری پزشکان و اساتید دانشگاه ملی سئول و دانشگاه یون‌سِی (Yonsei)، طراحی کرده است. این نرم افزار به مدت هشت هفته بر روی ۲۰ کودک، مورد آزمایش قرار گرفته و تأیید شده است.

پروفسور کیونگ می‌چونگ از دانشگاه یونسی در خصوص نتایج استفاده از این نرم افزار گفته است که ۶۰ درصد از کودکان تحت آزمون، علائمی از بهبود در ایجاد ارتباط بصری نشان داده‌اند. علاوه بر این آن ها توانسته بودند حالت‌های احساسی را آسان‌تر تشخیص دهند. این نرم افزار به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک می‌کند تا نگرش و بیان خود را از حالت‌های مختلف احساسی همچون شادی، حیرت و ترس بهبود دهند.

کودکان با استفاده از دوربین یک دستگاه هوشمند، می‌توانند حالت‌های دیگران را بخوانند، صورت‌ها را به خاطر بسپارند و از خود در حالت‌های متفاوت احساسی و بدنی، عکس بگیرند. در این نرم افزار کودکان طی هفت مرحله تعاملی و یک سیستم امتیاز‌دهی، پاداش و ویژگی‌های سمعی- بصری به کودکان انگیزه تلاش بیشتر را می‌دهد. هر مرحله در مدت زمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به پایان می‌رسد.

چانگ لیونگ لی، نایب رئیس بخش مسئولیت اجتماعی سامسونگ در این خصوص می‌گوید: “اوتیسم در بیش از ۶۰ میلیون نفر در سراسر دنیا تشخیص داده شده است ولی کمبود بیمارستان و تسهیلات آماده، مانع از رسیدگی مناسب به همه آنها شده است.

هزینه‌های معالجه نیز بسیار بالا بوده و غالبا دوره انتظار بسیار طولانی در ارتباط با این بیماری وجود دارد. از آنجا که کودکان مبتلا به اوتیسم با تکنولوژی ارتباط خوبی برقرار می‌کنند، ما فکر کردیم که از چه راهی می‌توانیم قابلیت‌های برقراری ارتباط را در آنها بهبود ببخشیم.

Look at me یک نرم افزار ساده، جالب و به سبک بازی است که والدین می‌توانند آن را با کودکان خود انجام دهند تا آنها را به برقراری ارتباط بصری و درک حالات احساسی دیگران عادت دهند. ما امیدواریم بتوانیم نقش کوچکی در بهتر کردن کیفیت زندگی کودکان در سراسر دنیا داشته باشیم.”

این نرم افزار در گوگل پلی (Google Play) در دسترس می باشد و بر روی دستگاه‌های هوشمند سامسونگ از جمله سری گلکسی اس (۵ S، ۴ S، ۳ S) ، سری نوت (۵ Note، ۴ Note، ۳ Note)، سری زوم (Zoom 2، Zoom)  و همچنین Galaxy Tab S قابل استفاده است.

 

 

 

 

سامسونگ حامی اوتیسم

سامسونگ حامی مبتلایان به اوتیسم با اَپ Look At Me

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *