بازدید این صفحه: 1106
پرش پلک چشم

علل ابتلا به پرش پلک چشم یا اسپاسم چشمی

علل ابتلا به پرش پلک چشم یا اسپاسم چشمی

در صورتی که اخیرا یا مدتی طولانی دچار پریدن چشم یا ماهیچه‌های اطراف آن شده‌اید، بهتر است به شما بگوییم که پریدن چشم نشانه خوبی نیست. در اصطلاح پزشکی به این وضعیت اسپاسم چشمی یا تیک پلک می‌گویند و به طور ناخودآگاه ابتدا پلک پایین را تحت تاثیر قرار می‌دهد و پس از مدتی سبب پرش پلک بالا نیز می‌شود.

تیک یا پرش چشم بر اثر اسپاسم عضلات چشم و اطراف آن بوجود می‌آید که ادامه یافتن آن بیش از چند روز زنگ خطری برای ابتلا به بیماری‌های بسیار جدی است.

در اکثر موارد تیک‌های چشم و پلک مدت زمان کوتاهی طول می‌کشد ولی در بعضی موارد تا ماه‌ها به طول می‌انجامد که بسیار نگران‌کننده است.

پرش پلک چشم

علل ابتلا به پرش پلک چشم یا اسپاسم چشمی

دلایل زیادی برای شکل‌گیری اسپاسم‌های چشم و ماهیچه‌های اطراف آن وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها استرس، فشار روحی، حساسیت سطح پوست چشم به ماده‌ای خاص، قرار گرفتن در معرض نور شدید، مصرف زیاد کافئین، خستگی، وارد شدن گرد و غبار به چشم، قرار گرفتن در معرض بادهای شدید و سیگار کشیدن است.

تیک‌ها و پرش‌های چشمی اغلب دردناک نمی باشند و در اکثر موارد با یک بار باز و بسته کردن محکم چشم‌ها خود به خود از بین می‌روند. اگر اسپاسم مدتی طولانی طول بکشد و تعداد دفعات وقوع آن به شدت افزایش پیدا کند، می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات مغزی، مشکلات عصبی، مشکلات و اختلالات جدی روانی، بیماری پارکینسون و آسیب‌های جدی چشمی باشد. به همین علت در صورت طولانی شدن این وضعیت فورا به پزشک مراجعه کنید.

 

پرش پلک چشم

علل ابتلا به پرش پلک چشم یا اسپاسم چشمی

 

 

منبع: Healthy Holistic Living به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *