بازدید این صفحه: 1039
فواید زایمان طبیعی

به چه علت زایمان طبیعی بهتر از سزارین است؟

 

به چه علت زایمان طبیعی بهتر از سزارین است؟

 

دکتر نجمه فائز، متخصص زنان و زایمان ضمن اشاره به مزایای زایمان طبیعی، گفت: بهتر است مادران باردار به جای عمل سزارین از زایمان طبیعی استفاده کنند.

وی اظهار کرد: به دلیل اینکه زایمان طبیعی در مقایسه با روش‌های غیرطبیعی فواید بسیار بیشتری دارد به خانواده ها و مادران باردار پیشنهاد می شود از این روش برای زایمان استفاده کنند.

این متخصص زنان و زایمان اضافه کرد: به دلیل اینکه در زمان تولد در زایمان طبیعی، به قفسه سینه جنین فشار وارد می‌شود، همین موضوع سبب می‌شود که مایعات اضافی از بدن نوزاد خارج شده و این مهم می‌تواند یک مزیت به شمار رود که نوزاد در آینده دچار مشکلات تنفسی نشود.

فواید زایمان طبیعی

به چه علت زایمان طبیعی بهتر از سزارین است؟

وی ادامه داد: همچنین مادران در زایمان‌های طبیعی، کمتر دارای مشکل‌ می‌شوند و به راحتی می‌توانند به نوزاد خود شیر دهند، اما در زایمان به روش سزارین، عوارض متعددی نظیر مشکلات بیهوشی، خونریزی، چسبندگی داخل شکم و.. برای مادر وجود دارد.

دکتر فائز در پاسخ به پرسشی درخصوص مزایای بانک خون بند ناف نیز تصریح کرد: بانک خون بند ناف بانکی است که در آن مقداری از ذخایر خون بند ناف که حاوی سلول‌های بنیادی می باشد، ذخیره می‌شود و قائدتا این روند، مزایای بسیار مثبتی دارد. بنابراین تشکیل بانک خون بند ناف بسیار بسیار حائز اهمیت و ضروری است، چرا که سلول‌های بنیادی ذخیره شده از خون بند ناف نوزاد، در آینده هم برای خود فرد و هم برای خانواده و بستگان نزدیک آن بسیار مفید خواهد بود. همچنین از این سلول‌های بنیادی می‌توان در درمان بیماری‌هایی نظیر سرطان،ام اس و..استفاده کرد.

فواید زایمان طبیعی

به چه علت زایمان طبیعی بهتر از سزارین است؟

منبع: ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *