بازدید این صفحه: 4309
تقویت ناخن ها

مواد معدنی لازم برای تقویت ناخن ها

مواد معدنی لازم برای تقویت ناخن ها

 

 

پیام فرح بخش، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، با بیان اینکه تغذیه نقش مهمی در تقویت ناخن ها دارد، گفت: نقش تغذیه در سلامتی پوست، مو و ناخن بسیار واضح می باشد، در ارتباط با ناخن ها، علاوه بر عوامل محیطی و مکانیکی که به ناخن ها آسیب می رساند، کمبودهای تغذیه ای نیز باعث بد رنگ، بد شکل و شکننده شدن ناخن هامی شوند.

دکتر فرح بخش ادامه داد : بعضی مواد غذایی که در حفظ سلامتی ناخن ها موثر هستند، عبارتند از: منیزیم، که در صورت کمبود باعث می شود ناخن ها شکننده بشوند و این ماده در رنگ دانه­ ی سبز (کلرفیل) موجود در سبیزیجات وجود دارد، ماده موثر دیگر کلسیم است که به وفور در شیر و لبنیات وجود دارد.

تقویت ناخن ها

مواد معدنی لازم برای تقویت ناخن ها

این متخصص تغذیه در ادامه افزود: سلنیوم و روی نیز از مواد موثر بر کیفیت ناخن ها می باشند، سلنیوم یکی از عناصر معدنی کمیاب است که در منابع گوشتی یافت می شود و روی نیز به وفور در انواع گوشت ها و تخم مرغ وجود دارد.

وی در پایان تصریح کرد: در صورت کمبود این مواد در بدن ، افراد باید علاوه بر اصلاح تغذیه و استفاده از منابع طبیعی ذکر شده، با تجویز متخصص از داروها و مکمل ها برای تامین این مواد استفاده کنند، در صورت عدم کمبود مواد گفته شده و صرفا برای تقویت ناخن ها باید فقط از منابع طبیعی استفاده شود.

تقویت ناخن ها

مواد معدنی لازم برای تقویت ناخن ها

منبع: سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *