بازدید این صفحه: 837
درمان ریزش مو

ریزش صد تار مو در طول روز طبیعی میباشد

ریزش صد تار مو در طول روز طبیعی میباشد

به گفته دکتر حمید رشنو متخصص پوست و مو، تغییرات هورمونی بدن، استرس، کاهش وزن شدید و بیماری‌ها در ریزش و تُنک شدن مو تأثیر دارند.

دکتر رشنو اظهار کرد: ریزش مو دلایل متفاوتی دارد که یکی از این دلایل ژنتیکی و ارثی می باشد. بیشترین ریزش مو از لحاظ ژنتیکی در سنین بین ۱۷ تا ۲۰ سالگی است که منجر به تُنکی و تاسی مو می‌شود.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: ریزش مو بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار در روز عادی می باشد و در صورتی که ریزش موقتی باشد، منجر به تنک شدن مو نمی‌شود و افراد نباید این مورد را غیرعادی فرض کنند.

وی همچنین بیان کرد: تغییر فصل منجر به ریزش مو می‌شود اما منجر به تنک شدن آن نمی‌شود. استرس و کاهش وزن شدید، بیماری‌ها، تغییرات هورمونی و کاهش ویتامین‌های بدن و مواد معدنی (آهن، روی، کلسیم) در ریزش مو تاثیر دارد.

درمان ریزش مو

ریزش صد تار مو در طول روز طبیعی میباشد

رشنو یادآور شد: شامپوها تاثیری در ریزش مو ندارند، اما مصرف برخی فلزات سنگین، سرب و آرسنیک می‌تواند باعث افزایش این ریزش شود، علاوه بر این بعضی داروها که برای شیمی درمانی استفاده می‌شود ریزش مورا تشدید می‌کند.

این متخصص پوست و مو یادآور شد: بعد از ژنتیک، تغییرات هورمونی دومین عامل در ریزش مو بحساب می آیند و نیاز است افراد از مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح و داروی موضعی نظیر ماینوکسیدیل استفاده کنند.

وی گفت: در بعضی مردان مصرف داروهای هورمونی برای درمان ریزش مو توصیه می‌شود و در زنان نیز پس از انجام آزمایشات، در صورتی که مشکل هورمونی مشهود باشد، درمان ریزش با داروهای هورمونی انجام می‌شود.

رشنو در پایان با اشاره به این موضوع که ریزش مو به طور مداوم در افراد وجود دارد، یادآور شد: در سنین ۳۵ تا ۴۰ سالگی ریزش مو به بالاترین حد می‌رسد.

 

درمان ریزش مو

ریزش صد تار مو در طول روز طبیعی میباشد

 

منبع: ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *