بازدید این صفحه: 10149
مضرات دکلره کردن مو

موهای خود را هرگز دکلره نکنید

موهای خود را هرگز دکلره نکنید

بی‌رنگ کردن یا به اصطلاح دکلره کردن مو، یکی از انواع روش‌های جدید رایج برای تغییر رنگ موها بحساب می آید که بازار استفاده از آن در آرایشگاه‌های زنانه بسیار داغ می باشد. این اقدام در اکثر موارد نه تنها باعث زیبایی نمی‌شود بلکه تأثیر منفی در ظاهر فرد دارد بنابراین دکلره کردن موها عوارضی نیز دارد که نباید آنها را نادیده گرفت.

دکتر حسن اعتمادزاده متخصص پوست و مو، با اشاره به این موضوع که رنگ کردن یا به اصطلاح دکلره کردن موها روشی پرطرفدار و شایع است، می‌گوید: اغلب زنان از این روش برای زیبایی بیشتر استفاده می‌کنند اما بی‌رنگ کردن موها باعث شکنندگی و از بین رفتن بافت طبیعی مو خواهد شد. بنابراین به افراد توصیه می‌شود به هیچ عنوان از این روش برای رنگ کردن موهای خود استفاده نکنند، چراکه احتمال ابتلا به عوارض آن بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اینکه دکلره کردن باعث خشک و شکننده شدن موها می‌شود، تصریح می‌کند: عوارض ناشی از این مسأله حتی ممکن است تا حدود یک سال ادامه داشته باشد. ریزش، کم پشت شدن مو‌ها و در نهایت خالی شدن قسمت‌هایی از سر از عوارض بی‌رنگ کردن موهاست که جبران و درمان آن معمولا به هزینه و زمان زیادی نیاز دارد.

مضرات دکلره کردن مو

موهای خود را هرگز دکلره نکنید

این متخصص پوست و مو خاطرنشان می‌کند: عوارض ناشی از این روش برای مبتلایان به مشکلات پوست و مو شدیدتر می باشد. اگر افراد در تصمیم برای رنگ کردن موهای خود جدی هستند می‌توانند ابتدا قسمتی از رنگ را بر بدن خود امتحان کنند. تا هر زمانی که باید این مواد روی مو‌ها برای تغییر رنگ قرار گیرند به همان اندازه نیز باید روی بازو گذاشت تا از حساسیت نداشتن فرد مطمئن شد بنابراین در صورت مشاهده هرگونه علائم غیر طبیعی باید از رنگ کردن موها پرهیز کرد.

اعتمادزاده با تأکید بر اینکه باید در زمان خرید محصولات بهداشتی آرایشی به بارکد آنها دقت شود، می‌گوید: رنگ کردن موها باعث آسیب جدی به آنها خواهد شد ولی در صورتی که افراد اصرار به استفاده از این مواد شیمیایی دارند باید به این بارکد‌ها دقت کنند چراکه بارکد بیانگر اصل بودن و تأییدیه وزارت بهداشت است.

وی در پایان اظهار می‌کند: افرادی که از این روش برای زیبایی خود استفاده می‌کنند باید برای کاهش عوارض احتمالی در هنگام شست و شو از آب گرم کمتر استفاده نمایند. علاوه براین توصیه می‌شود از چنگ زدن به داخل موها پرهیز شود. هنگام خرید بهتر است برندهای شناخته شده و مرغوب را انتخاب کرد و نباید براساس توصیه اطرافیان محصولات آرایشی بویژه رنگ مو را خریداری کرد. افرادی که دچار زخم یا خارش در ناحیه سر می باشند بهتر است ابتدا برای درمان اقدام کنند و سپس موهای خود را رنگ نمایند، چراکه نادیده گرفتن درمان باعث تشدید عوارض خواهد شد.

مضرات دکلره کردن مو

موهای خود را هرگز دکلره نکنید

منبع: رزونامه ایران

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *