بازدید این صفحه: 590
پیشگیری از انواع سرطان

شیوه های ساده برای پیشگیری از سرطان پارت دوم

شیوه های ساده برای پیشگیری از سرطان پارت دوم

.

شیوه های ساده برای پیشگیری از سرطان پارت اول

.

.

خوردن کنگر فرنگی: یک منبع بزرگ از سیلیمارین، محسوب می شود. آنتی اکسیدانی که ممکن است با کاهش خطر سرطان پوست و کاهش رشد سلول های سرطانی ارتباط داشته باشد.

پرهیز از مصرف گوشت گریل یا سوخته: قرار دادن گوشت در معرض درجه حرارت بالا، ترکیباتی به نام آمینهای هتروسیکلیک را در آن ایجاد می کند که با خطر ابتلا به سرطانهای سینه، روده، پروستات و آسیب به غدد لنفاوی در ارتباط است. محققان دانشگاه مینه سوتا نیز اعلام کرده اند که مصرف گوشت گریل شده و یا سوخته خطر ابتلا به سرطان لوز المعده را تا ۶۰ درصد افزایش می دهد.

نوشیدن چای سبز: در سال ۲۰۰۶ بیش از ۵۰ مطالعه درباره رابطه مصرف چای سبز با کاهش خطر ابتلا به سرطان انجام شد. مصرف منظم این نوع چای به خاطر این که سرشار از آنتی اکسیدان است، با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه، تخمدان، روده بزرگ، پروستات و سرطان ریه در ارتباط است.

مصرف ماهی: با توجه به مطالعاتی که نتایج آنها در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نیز منتشر شده، مصرف حداقل سه بار در هفته ماهی، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا ۳۳ درصد کاهش می دهد. ماهی های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ بوده و خاصیت ضد التهابی دارند و مسئول مبارزه با انواع سرطان ها از جمله سرطان لنفوم و خون هستند.

تاریک نگه داشتن اتاق خواب: بررسی ها نشان می دهند قرار گیری در معرض نور هنگام خواب، با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه و تخمدان همراه است. نور شبانه تولید طبیعی ملاتونین، ماده شیمیایی در مغز که مسئول چرخه خواب و بیداری است را سرکوب می کند و به افزایش خطر ابتلا به سرطان های وابسته به هورمون دامن می زند.

پیشگیری از انواع سرطان

شیوه های ساده برای پیشگیری از سرطان پارت دوم

مصرف پیاز: محققان علوم و صنایع غذایی دانشگاه کرنل اعلام کردند که پیاز و موسیر دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار قوی هستند که به محافظت در برابر انواع سرطان ها منجر می شوند.

پیاده روی در روز به مدت ۳۰ دقیقه: طبق مطالعات، زنانی که روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی می کنند، نسبت به سایرین ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر دچار سرطان سینه می شوند. ورزش باعث کاهش سطوح استروژن خون می شود، هورمونی که خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد.

پرهیز از برنزه کردن: قرار گرفتن در معرض نور آفتاب برای برنزه کردن، با افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست همراه است. استفاده از اسپرهای برنزه نیز عاری از خطر نیستند. دی هیدروکسی استون یک جزء فعال در این محصولات از جمله لوسیون و اسپری است که استفاده از آنها در مقادیر زیاد منجر به آسیب سلولی و خطر ابتلا به سرطان ناشی از رادیکال های آزاد می شود.

نوشیدن شیر: کلسیم موجود در شیر در برابر سرطان روده بزرگ محافظت ایجاد می کند.

مصرف انواع توت ها: توت ها دارای ماده ای به نام آنتوسیانین هستند که یک آنتی اکسیدان قوی برای مبارزه با سرطان های روده بزرگ و مری محسوب می شود.

پیشگیری از انواع سرطان

شیوه های ساده برای پیشگیری از سرطان پارت دوم

منبع : www.prevention.com نه نقل از آوای سلامت

فروش طرح گلدوزی
  1. پینگ: شیوه های ساده برای پیشگیری از سرطان پارت اول - مریض خونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *