بازدید این صفحه: 1418
بیشترین عامل مرگ و میر کودکان

بیشترین عامل مرگ و میر کودکان زیر یکسال سرطان میباشد

بیشترین عامل مرگ و میر کودکان زیر یکسال سرطان میباشد

به گفته احمد خالق‌نژاد طبری رییس انجمن جراحان کودکان ایران، ۳۰ درصد از سرطان‌های کودکان مربوط به سرطان خون است که این نوع از سرطان، شایع‌ترین سرطان کودکان به شمار می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که تومورهای مغزی در کودکان ۲۵ درصد سرطان‌های کودکان را تشکیل می‌دهد، یادآور شد: سرطان لنفوم با ۱۵ درصد در رتبه سوم سرطان‌های کودکان قرار دارد و پس از آن سرطان نوروبلاستوما که مربوط به سلول‌های عصبی است با هشت درصد فراوانی در رتبه بعدی قرار دارد.

رییس انجمن جراحان کودکان ایران اظهار کرد: با توجه به اهمیت نقش جراحان کودکان در درمان سرطان‌های کودکان به عنوان یکی از ارکان اصلی درمان، انجمن جراحان کودکان، موضوع سرطان‌های کودکان را به عنوان محور اصلی کنگره خود انتخاب کرده است.

خالق­نژاد طبری گفت: ۸۰ درصد سرطان‌های کودکان در صورت تشخیص به موقع، درمان‌پذیر است که این امر لزوم مراجعه به هنگام کودک به پزشک از سوی والدین را در صورت مشاهده عواملی همچون سفتی در بافت‌های بدن کودک، سرماخوردگی‌های مکرر، تب‌های ناشناخته، تعریق شبانه و کاهش وزن ضروری می‌کند.

بیشترین عامل مرگ و میر کودکان

بیشترین عامل مرگ و میر کودکان زیر یکسال سرطان میباشد

وی همچنین افزود: علاوه بر عدم وجود سیستم جامع ثبت سرطان کودکان در کشور، مراجعه دیر هنگام کودکان به مراکز درمانی از دیگر موانع موجود در نجات جان کودکان مبتلا به سرطان به شمار می‌رود که یکی از اهداف این کنگره، آگاهی بخشی در زمینه تشخیص و درمان زودرس این بیماری است.

رییس انجمن جراحان کودکان ایران تصریح کرد: شیوع سرطان در یکسال اول زندگی بسیار بالاست و از سال اول تا دو و سه سالگی رشد ثابت داشته و سپس رشد رو به کاهش دارد که این روند تا ۹ سالگی ادامه می‌یابد و پس از ۹ سالگی تا سن بلوغ دوباره رشد آن شتاب می‌گیرد.

به گفته خالق­نژاد، بعضی سرطان‌ها مانند سرطان کلیه در کودکان یا سرطان نوروبلاستوما از سلول‌های جنینی اولیه داخل بدن نشات می‌گیرد.

وی با اشاره به این موضوع که سرطان در کودکان در صورت تشخیص به موقع با نتایج درمانی موفقیت‌آمیزی روبرو است، علت این موفقیت را به چند عامل نسبت داد و یادآور شد: اول آنکه اثربخشی داروهای شیمی درمانی در کودکان نسبت به بزرگسالان بهتر است، دوم استفاده از روش‌های چند تخصصی در درمان و سومین علت مربوط به تشکیل گروه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در سرطان‌های خاص در جهان بوده که اینک مورد استفاده همه کشورهای دنیا قرار می‌گیرد.

بیشترین عامل مرگ و میر کودکان

بیشترین عامل مرگ و میر کودکان زیر یکسال سرطان میباشد

منبع: ایلنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *