بازدید این صفحه: 807
دردهای مزمن

به چه علت دردهای مزمن تداوم می یابند

به چه علت  دردهای مزمن تداوم می یابند

به گفته متخصصان آسیب‌دیدگی‌های کوچک و به نظر بی‌ضرر، نشانه‌ها و اثرات مولکولی از خود به جا می‌گذارند که می‌تواند به طولانی شدن آسیب دیدگی منجر شود و در نهایت درد مزمن را به دنبال داشته باشد.

درد مزمن می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد ولی معمولا به دلیل حساسیت بیش از حد سیستم عصبی نسبت به شرایط معمول ایجاد می شوند. در حقیقت برای بیشتر افراد این پرسش مطرح است که چرا سیسم عصبی می‌تواند در یک مدت زمان طولانی این حساسیت را داشته باشد در حالی که در برخی مواقع علت درد به طور کامل از بین رفته است.

در پاسخ به این پرسش متخصصان کالج سلطنتی لندن، سلول‌های ایمنی سیستم عصبی موش را که برای به‌وجود آمدن دردهای مداوم ضروری است، مورد مطالعه و بررسی قرار دادند.

دردهای مزمن

به چه علت دردهای مزمن تداوم می یابند

در این تحقیق متخصصان به این نتیجه رسیدند که آسیب‌های عصبی وراژنتیک (مطالعه اختلافات سلولی و فیزیولوژیکی) را تغییر می‌دهند، فرآیندی که تعیین می‌کند چه ژنی خوانده ‌شود.

در این مطالعه، سلول‌های مورد بررسی رفتار طبیعی داشتند اما وجود این شاخص‌های وراژنتیک جدید می‌تواند این مفهوم را داشته باشد که سلول‌ها، حافظه طولانی از آسیب‌دیدگی اصلی را همچنان با خود دارند.

به گفته متخصصان مشخص است که بیماران مبتلا به دردهای مزمن، عصب‌هایی دارند که فعال‌تر هستند و دلیل آن وجود پروتئین‌ها و کانال‌های مختلف در آنها می باشد. هرچند هنوز روشن نشده که چرا این عصب‌ها به این میزان بیش فعال هستند و حتی پس از رفع بیماری و آسیب‌دیدگی حساسیت بالایی دارند.

 

دردهای مزمن

به چه علت دردهای مزمن تداوم می یابند

 

 

 

منبع: ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *