بازدید این صفحه: 1805
درمان گردن درد

دلایل گردن درد و راه های درمان آن

دلایل گردن درد و راه های درمان آن

پزشکان می گویند از هر ۱۰ نفر، ۷ نفر مبتلا به درجاتی از گردن درد در طول زندگی می شوند. این در حالی است که گردن درد می تواند دارای ماهیت های مختلفی بوده و ۷ داستان مجزا داشته باشد.

در ادامه رایج ترین انواع گردن درد را می توانید بیشتر بشناسید:

۱- درد عضلانی

 درد عضلات گردن یا شانه می تواند در پاسخ بیش از حد به استرس عاطفی یا جسمانی طولانی مدت رخ دهد. در این هنگام عضلات گردن به لمس حساس می شوند و این درد اغلب توسعه می یابد.

۲- گرفتگی عضله

 این درد به صورت ناگهانی و به شکل سفت شدن قدرتمند عضلات گردن ایجاد می شود. گرفتگی عضلانی می تواند ناشی از صدمات باشد به طوری که فرد هنگام بیدار شدن از خواب احساس دردناک یا سفتی گردن را حس می کند. اسپاسم عضلانی می تواند ناشی از دیسک کمر، مشکلات عصبی، استرس عاطفی و … باشد. گاهی اوقات نیز اسپاسم عضلانی بدون هیچ علت روشنی رخ می دهد.

۳- سردرد

 سردرد و درد در پشت سر یا بالای گردن می تواند منجر به احساس درد در گردن نیز بشود. این درد نیز ناشی از تنش های عضلانی یا اسپاسم است و با حرکت گردن بدتر می شود.

درمان گردن درد

دلایل گردن درد و راه های درمان آن

۴- درد مفاصل فاست (مفاصل بین مهره ای پشتی)

 این درد اغلب تیز، و عمیق است و با خم کردن سر اغلب بدتر می شود. درد اغلب می تواند به شانه یا پشت نیز گسترش یابد. یک دوره عدم فعالیت احساس درد را بدتر می کند.

۵- درد عصب

 التهاب ریشه های اعصاب نخاعی باعث ایجاد درد تیز، زودگذر و شدید همراه با سوزن سوزن شدن در گردن می شود. درد ممکن است به بازو یا دست نیز گسترش یابد.

۶- درد ارجاعی

 دردهاي ارجاعي به دردهايي گفته مي شود كه مركز آنها نقطه اي دورتر از محل درد قرار دارد. يكي از بهترين نمونه هاي اين نوع دردها، درد آنژين صدري يا حمله قلبي است كه گاهي در ناحيه گردن، شانه يا پشت و كمر حس مي شود.

۷- درد استخوان

 درد و حساسیت به لمس در مهره های گردن به مراتب معمول است. درد استخوان نیاز به توجه پزشکی دارد و ممکن است نشان دهنده یک مشکل جدی تر سلامت باشد.

درمان گردن درد

دلایل گردن درد و راه های درمان آن

منبع: health.harvard.edu

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *