بازدید این صفحه: 1940
کنترل علائم گردن درد

کنترل علائم گردن درد با خود مراقبتی

کنترل علائم گردن درد با خود مراقبتی

به طور معمول شما می توانید علائم گردن درد خود را با برخی از توصیه ها در خانه مدیریت کنید.

بسیاری از انواع گردن درد حاصل فعالیت های روزمره است از این رو توصیه می شود از برخی مسکن ها هنگام شروع این دردها استفاده کنید. مسکن هایی مانند پاراستامول، ایبوپروفن و یا ترکیبی از این دو برای کنترل درد مناسبند. ژل های ایبوبروفن نیز می تواند جایگزین قرص شود.

سعی کنید مکان درد را با کمپرس گرم پوشش دهید. این روش می تواند به کاهش درد و از بین رفتن اسپاسم عضلانی کمک کند. هرچند در برخی موارد کمپرس سرد نیز همین نقش را می تواند داشته باشد.

به پشت یا به پهلویتان بخوابید. این موقعیت ‌ها کمترین فشار را بر روی گردنتان می‌ آورد. کسانی که روی پشت می‌ خوابند، باید بالشی گرد را انتخاب کنند که از قوس گردن حمایت کند و یک بالش صاف که زیر سرشان بگذارند. براي ساختن بالشی گرد می توانید يك حلقه محافظ گردن را رو به درون روبالشی یک بالش صاف‌تر و نرم‌تر وارد کنید، یا اینکه از بالش‌ های مخصوصی استفاده کنید که دارای یک بخش حمایت گردن و یک لبه هستند برای قرار گرفتن سر هستند.

استفاده از بالش پر را که اطراف گردنتان را می ‌گیرد، را در نظر داشته باشید. البته بالش ‌های پر در طول زمان فشرده و صاف می‌ شوند، و باید حدود یک سال یک ‌بار عوض شوند.

کنترل علائم گردن درد

کنترل علائم گردن درد با خود مراقبتی

در صورت شدت گردن درد از رانندگی خودداری کنید.

اگر عادت دارید در اتومبیل بخوابید یا اینکه تلفن سیار منزلتان را بین گردن و شانه هایتان نگه دارید مطمئن باشید که دچار مشکل می شوید. عادات بدی که به گردنتان فشار می آورند را همین امروز ترک کنید.

اضافه وزن به تمام ماهیچه ها از جمله ماهیچه گردن فشار می آورد.

اگر در محیط کارتان مدام پشت میز کامپیوتر نشسته و به صفحه آن خیره شده اید سعی کنید ارتفاع صندلی را به درستی تنظیم نمایید و هر چند وقت یک بار به خود استراحت دهید.

اگر عضلات گردن شما سفت شده است، تمرینات گردن را انجام دهید. به آرامی عضلات گردن خود را به سمت بالاو پایین و چپ و راست به صورت چرخشی حرکت دهید. این تمرینات عضلات گردن را تقویت می کند و بهبود دامنه حرکت آن کمک می نماید.

اگر کنترل درد با مسکن ها و یا تمرینات گردنی بهبود نمی یابد، شاید نشان دهنده علت جدی تری باشد.

پزشک شما برای بررسی بیماری های زمینه ای دیگر اقدام خواهد کرد. همچنین ممکن است یک مسکن قوی تر مانند کدئین تجویز کند.

اگر سفتی و درد گردن شما بیش از یک ماه ادامه داشته باشد، شما باید جلسات فیزیوتراپی داشته باشید.

 

کنترل علائم گردن درد

کنترل علائم گردن درد با خود مراقبتی

 

 

 

منبع: health.harvard.edu

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *