بازدید این صفحه: 10042
سياتيك و درمان آن

درد سیاتیک خود را در خانه درمان کنید

درد سیاتیک خود را در خانه درمان کنید

مرتضی رجایی متخصص ارتوپدی در خصوص مسکن های طبیعی برای درمان درد سیاتیک گفت: اگر عصبی که از مفاصل بین نخاعی عبور کرده و به نوک انگشتان پا می رسد در اثر نشستن های طولانی مدت یا وزن زیاد تحریک شود موجب درد در کمر، ران و انگشتان پا می شود.

رجایی درمورد سیاتیک گفت: دردی است که از بین نخاع شروع به لگن، رانها و انگشتان پا کشیده شده و موجب ناتوانی فرد در حرکت می شود.

این متخصص ارتوپدی در ادامه اظهار داشت: از روش هایی که از بروز این عارضه جلوگیری می کند می توان به کاهش وزن، پیشگیری از نشستن های طولانی مدت، ورزش و نرمش های عضلانی برای بیماران یاد کرد.

به گفته وی، توصیه می شود که ورزش ها و نرمش ها به صورت خشک انجام نشود. برای تحقق این امر آب درمانی توصیه می شود زیرا بدن در فشار آب عضلات را رها کرده و موجب آرامش رگهای عصبی می شود.

سياتيك و درمان آن

درد سیاتیک خود را در خانه درمان کنید

رجایی تصریح کرد: ایجاد تغییر در سبک زندگی از جمله عواملی است که می تواند از بروز این درد جلوگیری کند. خودداری از بلند کردن اجسام سنگین و نشستن های طولانی می تواند در این امر فرد را یاری برساند.

این متخصص ارتوپدی در ادامه گفت: استفاده از چربی های امگا ۳، ماهی غزل آلا، و غذاهای حاوی ویتامین سی و پیاز و اسفناج که دارای آنتی اکسیدان هستند و غذاهایی مثل سویا، استفاده از زنجفیل و ادویه هایی مثل زردچوبه، با توجه به آنزیم هایی که داردند می‌توانند التهاب را از بین ببرند.

وی در پایان اظهار کرد: برای درمان این بیماری از داروهایی ضد التهاب و موضعی، داروهای تزریقی به صورت عضلانی استفاده می شود و تزریق در اطراف ستون فقرات با استفاده اوزون برای دیسک کمر استفاده می شود، که اوزون ترکیبی از اکسیژن است که اثر ضد التهابی و ضد درد دارد.

سياتيك و درمان آن

درد سیاتیک خود را در خانه درمان کنید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

فروش طرح گلدوزی
  1. وحید

    سلام مادر من چند روزه خود به خود پای چپش از باسن به پایین خیلی بد درد می کنه به دکتر هم بردیم نوشت به mri و گفت احتمالا سیاتیکه ، ازتون تقاضا می کنم مادر منو دعا کنین، بد جوری درد داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *