بازدید این صفحه: 1919
كلم بروكلی و خواص آن

از خواص درمانی کلم بروکلی چه میدانید

از خواص درمانی کلم بروکلی چه میدانید

بروکلی یکی از سبزیجات خانواده کلم است. این ماده غذایی حاوی مواد شیمیایی خاصی است که امکان دارد خطر سرطان روده بزرگ و راست روده و سرطان‌های دیگر را کاهش دهد.

 گرچه مشخص نیست کدامیک از مواد موجود در آن احتمالاً مسئول این اثرات محافظت‌کننده می‌باشد. از نظر موجودی ویتامین C، کاراتنویید‌ها (مواد شبه ویتامین A)، فیبر، کلسیم و فولات غنی می‌باشد. بروکلی منبع بسیاری از مواد شیمیایی گیاهی (فیتوکمیکال یا Phytochemicals) هم می‌باشد که شاید ویژگی‌های ضدسرطانی داشته باشند.

بروکلی حاوی چند ماده به نام ایزوتیوسیانات است، از جمله سولفو رافان و ایندول– ۳ – کاربینول (I3C) که در سال‌های اخیر آنها را به‌عنوان عوامل احتمالی ضدسرطان تبلیغ کرده‌اند. در مطالعات اولیه‌ای که به عمل آمده است، مشخص شده که امکان دارد این مواد به‌عنوان آنتی‌اکسیدان عمل کنند و شاید آنزیم‌های سم‌زدای موجود در بدن را تقویت نمایند.

كلم بروكلی و خواص آن

از خواص درمانی کلم بروکلی چه میدانید

در برخی از مطالعات، این نکته هم عنوان شده که شاید این مواد سطح استروژن موجود در بدن را تغییر دهند، که امکان دارد این کار بر خطر سرطان پستان تأثیر گذارد.

لازم به ذکر است که در صورتی بیشترین مقدار از مواد مغذی بروکلی حفظ می‌ماند که به‌صورت خام مصرف شود. پختن بروکلی مقداری از فوائد آن را کاهش می‌دهد، زیرا به نظر می‌آید برخی از مواد ضدسرطان موجود در بروکلی در اثر حرارت از بین می‌روند.

كلم بروكلی و خواص آن

از خواص درمانی کلم بروکلی چه میدانید

منبع: سایت مرکز جامع سرطان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *