بازدید این صفحه: 948
کلینیک رادیولوژی

کلینیک رادیولوژی بیمارستان مسیح دانشوری تهران

کلینیک رادیولوژی بیمارستان مسیح دانشوری تهران

بخش رادیولوژی مرکز پزشکی دکتر مسیح دانشوری دارای یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال در طبقه دوم قسمت درمانگاهها و یک دستگاه رادیولوژی آنالوگ در طبقه اول قسمت اورژانس بیمارستان می باشد. کلیه گرافیها به صورت دیجیتال انجام می­شود و بخش رادیولوژی با دارا بودن بهترین و مدرترین دستگاه­های رادیوگرافی با قابلیت ذخیره و ارسال تصاویر، توانایی انجام تمامی رادیو گرافی های روتین را توسط کارشناسان مجرب دارا می­باشد .

ریاست بخش رادیولوژی با آقای دکتر”مهردادبخشایش کرم” و مسئولیت بخش با خانم”خداویسی”است.

آقایان دکتر کاکویی و دکتر مهریان اتندهای بخش می باشند وتعدادی رزیدنت نیز درکار تفسیر کلیشه و ریپورت گرافی های بخش و سایر موارد بوجود آمده از این اساتید کمک می گیرند.

در بخش رادیولوژی در حال حاضر ۸ نفر کارشناس رادیولوژی، ۱ نفر کارشناس ارشد و ۳ نفر نیروی کارشناش طرحی کلیه گرافیها، ماموگرافی ها و گرافیهای پرتابل را انجام می دهند و دو نفر منشی کارهای پذیرش بیماران و کارهای مربوط به برگه های بیمه ی مراجعین به این بخش و سایر کارهای اداری بخش را به عهده دارند.

تجهیزات و امکانات/ خدمات قابل ارائه

در بخش رادیولوژی بیمارستان مسیح دانشوری با استفاده از دستگاههای Direc Digital Radiograghy) DDR CR(Computed Radiograghy) ) کلیه رادیوگرافی های ساده با تعرفه ی دولتی برای بیماران سرپایی و بستری انجام می شود.

از مزایای انجام رادیو گرافی به صورت دیجیتال می توان اشاره کرد به :

۱٫ کاهش دوز اشعه و افزایش کیفیت تصاویر

۲٫ افزایش سرعت تصویر برداری وکاهش زمان توقف بیمار در بخش

۳٫ کاهش دفعات تکرار تصویر برداری

بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در سال ۱۳۸۸ و در راستای بالا بردن سطح کیفی خدمات و سرعت انتقال تصاویر اقدام به راه اندازی سیستم PACS (picture archiving communication ) نمود که امکانات ذیل را مهیا نموده است:

۱- آرشیو تصاویر دیجیتال گرفته شده از تمامی دستگاهها ی تصویر برداری

۲- ایجاد یک شبکه ارتباطی بین کلیه بخش های تصویر برداری

۳- ارسال گرافی های انجام شده به کلیه ی بخش های درمانی و پاراکلینیکها و تمامی در مانگاههای فعال مرکز

۴- امکان مشاهده ی و دسترسی پزشکان مرکز به تصاویر و سابقه ی بیماران به صورت آنلاین

در بخش رادیولوژی مسیح دانشوری کلیه ی گرافی های ساده از اندامهای تحتانی، اندام­های فوقانی، تنه، جمجمه و نیز در مواردی بنا به تشخیص پزشک گرافی مری با بلع باریم و گرافی شکم با تزریق ماده حاجب نیز انجام می شود.

ماموگرافی

یکی دیگر از خدماتی که در بخش رادیولوژی انجام می­شود ماموگرافی است که از بیماران خانم بالای ۴۰ سال با درخواست دکتر جراح یا زنان انجام می­شود که برای تشخیص بیماریها ی پستان به ویژه سرطان پستان کمک شایانی می­کند.

دستگاه ماموگرافی موجود در این بخش حدودا درسال ۸۷ جهت بیماران سرپایی و بستری ماموگرافی راه اندازی شد. شایان ذکر است، این دستگاه در سال ۱۳۹۳ به دستگاه CR وصل شد و تمامی ماموگرافیها به صورت دیجیتال با کیفیت بسیار بالا و قدرت بازسازی تصاویر به صورت مطلوب ارائه می­شود و در نهایت برای انجام ریپورت برای پزشکان رادیولوژی ارسال می­شود وحدودا ۴۸ ساعت دیگر ماموگرافی با گزارش انجام شده به بیمار تحویل داده می­شود.

پرتابل های رادیولوژی

خدمت دیگری که در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری انجام می­شود گرافی از بیماران بدحال بستری شده دربخش ها ی در مانی به نام “گرافی پرتابل”می باشد. این گرافی به صورت اورژانسی و تنها با نظر و درخواست پزشک انجام می­شود.

گرافی پرتابل در تمامی ۱۶ الی ۱۷ بخش بیمارستان با استفاده از ۶ دستگاه پرتابل انجام می­شود و تنها از ریه بیمار انجام می­شود در ضمن این گرافی نیز به صورت دیجیتال به سیستم پکس فرستاده می­شود.

بیمارستان مسیح دانشوری تهران

کلینیک رادیولوژی

کلینیک رادیولوژی بیمارستان مسیح دانشوری تهران

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *