بازدید این صفحه: 2442
محمد علی کلی و پارکینسون

محمد علی کلی در بیمارستان بستری شد

محمد علی کلی در بیمارستان بستری شد

محمد علی، قهرمان افسانه ای بوکس که از بیماری پارکینسون رنج می برد به دلیل مشکل دستگاه تنفسی در بیمارستان بستری شد.

پزشکان وضعیت او را خوب توصیف کرده اند و گفته اند که بستری شدن او جنبه پیشگیری دارد.

قهرمان ۷۴ ساله سه دوره مسابقات جهانی بوکس سال گذشته هم در بیمارستان بستری شده بود.

او که در جوانی مسلمان شده بود، به جای کاسیوس کلی، نام محمد علی را برای خود برگزید و از آن زمان با این نام شناخته شده است.

محمدعلی کلی، یکی از مشهورترین بوکسورهای سنگین وزن جهان است. او پس از گرویدن به اسلام در فعالیتهای سیاسی نیز نقش داشت و به همین دلیل بیش از سایر قهرمانان ورزشی در جهان مطرح شد. وی همچنین در قرن بیستم عنوان یکی از بزرگترین قهرمانان ورزشی را نیز از آن خود کرد.

تصاویری از محمد علی کلی

محمد علی کلی در بیمارستان بستری شد

در ۲۷ ژوئن ۱۹۷۹ محمد علی اعلام بازنشستگی کرد و با دنیای پر هیجان رینگ و بوکس خداحافظی نمود. اگرچه در طی دو سال پس از آن مسابقاتی هم انجام داد ولی در آخرین مسابقه خود برابر ترور بربیک که ۱۲ سال از او جوانتر بود شکست خورد و پس از این شکست در سال ۱۹۸۱ با رکورد ۵۶ پیروزی، ۳۷ ناک اوت و ۵ شکست به طور کامل از بوکس کناره گیری کرد.

محمد علی کلی همیشه فاصله‌اش با حریف نسبت به سایرین بیشتر بود و ضرباتش به سر از هر بوکسور دیگری بیشتر بود. اگرچه شاید این مساله در طول یک مسابقه ریسک بیشتری داشته باشد اما ضربات سنگین به اعضای بدن برای ناک اوت کردن حریف از روی رینگ موثرتر است و کلی معتقد بود نمی‌خواهد با فریب دادن دیگران قهرمان شود.

 

 

 

 

محمد علی کلی در بیمارستان

محمد علی کلی در بیمارستان بستری شد

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *