بازدید این صفحه: 582
مواد غذایی مفید برای قلب

بهترین مواد خوراکی برای مصرف در دوران کهن سالی

بهترین مواد خوراکی برای مصرف  در دوران کهن سالی

مطالعات اخیر محققان استرالیایی نشان داده است که غذاها و میوه های سرشار از فیبر باعث می شوند تا افراد مسن به بیماریهای مزمن مرتبط با دوره پیری و در راس آن سرطان و بیماریهای عروقی کرونری و سکته مغزی مبتلا نشوند.

این محققان اعلام کرده اند که خوردن مقدار کمی نان، حبوبات و میوه های سرشار از فیبر، می تواند از ابتلا به بیماریهای مرتبط با دوره پیری جلوگیری کند.

محققان برای کشف ارتباط میان غذاهای غنی از فیبر و گذر موفقیت آمیز از دوره پیری بر روی بیش از ۱۶۰۰ فرد مسن بالای ۵۰ سال سن مطالعه کردند.

این تیم تحقیقاتی افزود:  دوره پیری موفقیت آمیز به دوره ای گفته می شود که فرد به معلولیت، بیماریهای افسردگی و اختلالات شناختی و بیماریهای دستگاه تنفسی و بیمارهای مزمن از جمله سرطان و بیماریهای عروقی کرونری و سکته مغزی دچار نشده باشد.

محققان لیست غذایی افراد مسن از جمله کربوهیدراتها، فیبرها، غذاها و نوشیدنی های سرشار از قند را مورد مطالعه قرار دادند.

مواد غذایی مفید برای قلب

بهترین مواد خوراکی برای مصرف در دوران کهن سالی

آنها دریافتند افرادی که زیاد غذاهای سرشار از فیبر خورده و از نوشیدنهای گازدار دوری کرده اند؛ عمر طولانی تری داشته و دوره پیری را نیز نسبت به دیگران ۸۰ درصد موفقیت آمیزتر پشت سر گذاشته اند.

غذاهای سرشار از فیبر شامل سبزیجات مانند هویج، سیب زمینی، اسفناج، بروکلی، کدو، کاهو، بادمجان، کلم و میوه هایی مانند موز، سیب، توت فرنگی، هلو، پرتقال و حبوبات مانند گندم، باقلا، عدس لوبیا ونخود می باشد.

مطالعاتی که در گذشته انجام شده است نشان می دهد دخترانی که در دوره نوجوانی و جوانی از غذاهایی با فیبر بسیار بالا استفاده می کنند در سالهای بعدی عمر خود کمتر به سرطان پستان مبتلا می شوند.

برخی تحقیقات نیز نشان داده است زنانی که در دوره بارداری غذاهایی با فیبر بالا می خورند، فرزندانشان کمتر با بیماری آسم و برونشیت مواجه می شوند.

مواد غذایی مفید برای قلب

بهترین مواد خوراکی برای مصرف در دوران کهن سالی

منبع: شبکه العالم

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *