بازدید این صفحه: 956
چه عواملی بر تعیین جنسیت موثر است

چه عواملی بر تعیین جنسیت موثر است

چه عواملی بر تعیین جنسیت موثر است

 

 

برنامه غذایی تا حد زیادی می تواند در تعیین جنسیت فرزند نقش داشته باشد. در بعضی مناطق دنیا یا بعضی از فصول سال به دلیل مصرف مواد غذایی خاص آن منطقه، یک جنسیت خاص شیوع بیشتری دارد. رعایت درست مصرف مواد غذایی برای تعیین جنسیت پسر و دختر می تواند درصد موفقیت را افزایش دهد.

اثر ویتامین C بر جنسیت فرزند

کمبود ویتامین C منجر به کاهش کارایی اسپرم خواهد شد و شکل طبیعی اسپرم ها را تغییر می دهد. افزودن این ویتامین به رژیم غذایی مرد باعث افزایش حجم و بالا رفتن تعداد اسپرم های طبیعی و متحرک می شود. برای دست یابی به جنسیت پسر، به مقدار کافی اسپرم های سالم و متحرک نیازمندید.

چه عواملی بر تعیین جنسیت موثر است

چه عواملی بر تعیین جنسیت موثر است

نقش بیماری ها در تعیین جنسیت

برخی ها به دلیل مشکلاتی که دارند ممکن است استعداد خاصی در تولد یک جنسیت خاص داشته باشند. زنانی که به آندومتریوز مبتلا هستند احتمال تولد فرزند دختر در آن ها افزایش می یابد، زیرا در بیماران مبتلا به آندومتریوز گلبول های سفید فراوانی در رحم و مسیر عبور اسپرم ها وجود دارد که باعث کندی حرکت اسپرم ها می شود، از آنجایی که اسپرم پسر ضعیف تر است احتمال اینکه بتواند خود را به تخمک برساند بسیار کم خواهد بود. البته هر بیماری و مشکلی در رحم که منجر به التهاب و افزایش گلبول های سفید در مسیر عبور اسپرم ها شود احتمال بارداری پسر را کم خواهد کرد. وجود عفونت های مختلف زنان هم به همین دلیل احتمال بارداری پسر را کم خواهند کرد.

اثر داروها بر جنسیت فرزند

برخی از محققان براین باورند که مصرف قرص کلومفین سیترات می تواند احتمال دختر دار شدن را بیشتر کند، اما براساس تحقیقات بر روی زنانی که تخمک گذاری نداشته اند و قرص کلومفین مصرف نموده اند، درصورتی که کلومفین با دوز بالا مصرف شود احتمال دختردار شدن کمی افزایش می یابد، اما اگر کلومفین با دوز پایین مصرف گردد تاثیری بر جنسیت کودک ندارد. برخی مواقع برای تقویت اسپرم در آقایان نیز قرص کلومفین تجویز می شود که به هیچ عنوان احتمال دختردار شدن را افزایش نمی دهد.

اثر سیگار بر جنسیت فرزند

در والدینی که سیگار مصرف می کنند بر اثر تغییرات در مکانیسم هورمون ها و عدم تنظیم شرایط فیزیولوژیک اسپرم ها، احتمال باروری دختر افزایش خواهد یافت.

چه عواملی بر تعیین جنسیت موثر است

چه عواملی بر تعیین جنسیت موثر است

منبع: دانشنامه فرزند

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *