بازدید این صفحه: 817
هورمونهای تنظیم کننده قند خون

چه ادویه جاتی برای تنظیم قند خون مناسب هستند

چه ادویه جاتی برای تنظیم قند خون مناسب هستند

دیابت هم علائم کوتاه‌مدت و هم مشکلات بلندمدت دارد. ماهیت هر دوی این‌ها جدی است. دیابت یک بیماری خودایمنی است که به بالا رفتن سطح قند خون و مقاومت به انسولین منجر می‌شود.

مقاومت به انسولین هنگامی به وجود می­آید که سلول‌های بدن نمی‌توانند به اندازه‌ی کافی انسولین استفاده کنند تا گلوکز جذب کنند. قند خون بالا در کوتاه‌مدت می‌تواند باعث سردرد و تاری دید شود. مشکلات بلندمدت شامل بیماری‌های کلیوی و قلبی است.

در ادامه فهرستی از ادویه‌ها آمده‌است که می‌توانند هم سطح انسولین را کنترل کنند و هم قند خون را تنظیم کنند.

دارچین: گفته می‌شود دارچین مقاومت به انسولین را کاهش می‌دهد، سطح قند خون را کاهش می‌دهد، و می‌تواند به کنترل وزن کمک کند. روش‌های متنوع و خوشمزه‌ای برای مصرف دارچین وجود دارد. مثلا می‌توانید آن را در چای یا قهوه‌تان بریزید.

شنبلیله: نتایج پژوهش‌ها روی شنبلیله نشانه‌دهنده‌ی بهبود قند خون ناشتا و حساسیت به انسولین است.

هورمونهای تنظیم کننده قند خون

چه ادویه جاتی برای تنظیم قند خون مناسب هستند

زنجبیل: این ادویه برای بهبود حساسیت به انسولین، اکسیداسیون، و کلسترول کاربرد دارد. اما این پژوهش مرتبط با این ادویه، در ابتدا روی حیوانات انجام شد. باید پژوهش بیش‌تری روی انسان‌ها انجام شود تا اثرات آن روی دیابت قطعی شود.

زردچوبه: پژوهش‌هایی که انجام شده‌است نشان می‌دهد زردچوبه بسیاری از علائم التهابی را که در دیابت بیش از حد فعال است، کاهش می‌دهد. علاوه براین، برای واکنش نشان دادن به انسولین مفید است.

جینسنگ: جینسنگ می‌تواند به تنظیم قند خون‌تان کمک کند. هم‌چنین می‌تواند برای حساسیت به انسولین مفید باشد.

مریم گلی: دمنوش آن می‌تواند برای تنظیم قند خون و سطح انسولین مفید باشد. هم‌چنین می‌تواند به عملکرد کبد کمک کند.

چای سبز: پلی فنول موجود در چای سبز یک آنتی‌اکسیدان موثر است. هم‌چنین برای تنظیم ترشح قند خون و کنترل سطح انسولین مفید است. این چای برای تمدد اعصاب یا مصرف قبل از هر وعده‌ی غذایی یک نوشیدنی عالی است.

به دلیل اینکه ممکن است استفاده از این ادویه‌ها در رژیم غذایی روزانه‌تان دشوار باشد، شاید ایده‌ی خوبی باشد که مصرف غذایی را با مصرف مکمل‌ها ترکیب کنید. درحال‌حاضر، باید درباره‌ی مقداری که این ادویه‌ها را در غذاها مصرف می‌کنید یا به عنوان مکمل دریافت می‌کنید، احتیاط کنید.

پیش دیابت شرایطی است که سطح قند خون‌تان بالا می‌رود، اما به قدری بالا نیست که بتوان دیابت را به‌طور کامل تشخیص داد. توصیه می‌شود با برخی ادویه‌های فهرست بالا یک پرهیز غذایی را آغاز کنید تا قبل از این‌که از مرز دیابت بگذرید، بتوانید روی سطح قند خون‌تان کنترل داشته‌باشید.

 

 

هورمونهای تنظیم کننده قند خون

چه ادویه جاتی برای تنظیم قند خون مناسب هستند

 

 

منبع:positivemed به نقل از بازده

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *