بازدید این صفحه: 407
روش های غذا دادن به کودکان بد غذا

روش های غذا دادن به کودکان بد غذا

روش های غذا دادن به کودکان بد غذا

این موضوع که بچه‌ها به خوبی غذا بخورند، در بسیاری از موارد مستأصل کننده است. اما واقعاً چطور می‌شود بدون یک جنگ غذایی، به بچه‌ها آموخت که درست و سالم غذا بخورند.

چند ترفند ساده ای که دانشمندان امروزی برای راحت تر غذاخوردن سرسخت ترین بچه‌های بد غذا توصیه می‌کنند را در ادامه بیان می کنیم.

۱- زنگ تفریح پیش از غذا

تحقیقی که در مجله (Preventive Medicine) منتشر شده است، نشان می دهد برنامه ریزی برای بازی پیش از وعده‌های غذایی، می‌تواند سبب بیشتر غذاخوردن بچه‌ها شود. پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که وجود یک زنگ تفریح پیش از ناهار، مصرف سبزی و میوه‌ها را تا ۵۴ درصد افزایش می‌دهد.

۲- رنگ آمیزی بشقاب مانند پیکاسو

براساس نتایج یک پژوهش تازه، میل طبیعی کودکان به رنگ‌های روشن می‌تواند به والدین در ترغیب بچه‌های بدغذا به مصرف یک رژیم تغذیه‌ای متنوع‌تر کمک کند. بررسی دانشگاه کرنل آمریکا حاکی از آن است بشقاب هایی که هفت قلم ماده غذایی متنوع با شش رنگ متفاوت را در خود جا داده اند، بیشترین ترغیب کنندگی را برای کودکان دارند.

۳- تدارک ظرف غذای مناسب

براساس تحقیقی در دانشگاه کرنل که نتایح آن در (Journal of Pediatrics) منتشر شده است، استفاده از ظرف‌های بزرگ تر سبب می‌شود تقاضای کودکان پیش دبستانی برای کورن فلکس ۸۷ درصد افزایش یابد و میزان غذاخوردن آن‌ها به طور کلی – صرف نظر از سن، وزن و شاخص توده بدنی- ۵۲ درصد افزایش بیابد.

۴- آشپزی با آرامش

تحقیق تازه‌ای که در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا صورت گرفت، نشان داد کودکانی که والدین شان زمان بیشتری را به تهیه وعده‌های غذایی در منزل اختصاص می‌دهند، از میان تنوع یکسانی از مواد غذایی، خوراکی‌های سالم تری مانند بروکلی را بر خوراکی‌های پرکالری مانند کیک و کلوچه ترجیح می‌دهند.

مطالعه دیگری که در (Public Health Nutrition) چاپ شده است، نشان می­دهد، بچه هایی که در آشپزی به مادرانشان کمک کرده اند، تمایل بیشتری به مصرف میوه‌ها و انواع سبزی‌ها نشان می‌دهند.

اما مطالعه ای که در (Journal of Consumer Research) منتشر شده است، نشان می‌دهد، گفتن فواید مواد غذایی به کودکان، می‌تواند درمورد آن‌ها نتیجه معکوس داشته باشد.

۵- خودمختاری در کشیدن غذا

براساس توصیه­های محققان، اینکه به کودکان اجازه بدهیم برای خودشان غذا بکشند، آن‌ها را ترغیب می‌کند تا انواع تازه ای از غذاها را امتحان کنند. وقتی غذای اعضای خانواده کشیده شده روی میز قرار می‌گیرد، بچه‌ها هرگز توانایی درک علایم گرسنگی را پیدا نمی کنند.

منبع: eatthis.com به نقل از قدس آنلاین

کانال-مریض-خونه ;hkhg

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *