بازدید این صفحه: 2230
علت خونریزی در زنان هنگام مقاربت

علت خونریزی در زنان هنگام مقاربت

علت خونریزی در زنان هنگام مقاربت

 

 

 

مطالب جنسی و ممنوعیت

دکتر صفری نژاد استاد دانشگاه، با اشاره به این مطلب که دلایل مهمی می‌تواند در بروز خونریزی پس از برقراری رابطه زناشویی نقش داشته باشد و هر نوع خونریزی پس از مقاربت را باید جدی گرفت، گفت: اگر این مشکل از سوی زوج نادیده گرفته و کم‌اهمیت تلقی شود می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری را در پی داشته باشد.

وی اظهار داشت: دلایل مختلفی در بروز خونریزی پس رابطه جنسی وجود دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دیس‌پلازی گردن رحم، عفونت با کلامیدیا، سوزاک، واژینیت سرویسیت، پولیپ دهانه رحم، تریکومونا، عفونت‌های قارچی واژن و پولیپ رحم اشاره کرد.

این اورولوژیست با اشاره به اینکه در سرطان دهانه رحم در ابتدا سلول‌ها متحمل تغییراتی می‌شوند که به آن ضایعه قبل از سرطان یا دیسپلازی گفته می‌شود، گفت: احتمال خطر ابتلا به دیس‌پلازی گردن رحم در کسانی که قبل از ۱۸ سالگی رابطه جنسی داشته یا قبل از ۱۶ سالگی باردار شده‌اند یا شرکای جنسی متعددی دارند و سابقه ابتلا به بیماری آمیزشی مثل زگیل تناسلی در آن‌ها وجود داشته، بیشتر است.

علت خونریزی در زنان هنگام مقاربت

علت خونریزی در زنان هنگام مقاربت

وی در ادامه افزود: کلامیدیا و سوزاک جزو بیماری‌های آمیزشی هستند و از طریق رابطه جنسی انتقال می‌یابند. در صورتی که این بیماری‌ها درمان نشوند می‌تواند منجر به نازایی شوند. به دلیل اینکه بروز علائم سوزاک در خانم‌ها در مقایسه با مردان، زیاد و شدید نیست، تشخیص این بیماری در آن‌ها، به ظن قوی نیاز دارد.
رییس انجمن کلینیک سلامت خانواده ادامه داد: تریکومونا نیز جزو بیماری‌هایی است که به وسیله رابطه جنسی منتقل می‌شود و درصورتی که خانمی مبتلا به این انگل باشد، موقع زایمان می‌تواند آن را به نوزاد خود منتقل کند.

دکتر صفری نژاد در پایان با تاکید بر اینکه نباید خونریزی به دنبال رابطه جنسی را کم‌اهمیت تلقی کرد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تشخیص علت خونریزی پس از رابطه جنسی اغلب به صورت کنار گذاشتن یکی‌یکی تشخیص‌ها صورت می‌گیرد، هرگاه خونریزی به دنبال رابطه جنسی داشتید حتماً به پزشک معالج خود مراجعه کنید تا هر چه سریع‌تر عاملی که باعث بروز این مشکل شده تشخیص و اقدام‌های درمانی لازم انجام شود.

علت خونریزی در زنان هنگام مقاربت

علت خونریزی در زنان هنگام مقاربت

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *