بازدید این صفحه: 1861
باکتری مفید در سینه محافظ زنان در برابر سرطان پستان

باکتری مفید در سینه محافظ زنان در برابر سرطان پستان

باکتری مفید در سینه محافظ زنان در برابر سرطان پستان

 

 مطالب جنسی و ممنوعیت

پژوهشگران انگلیسی در جدید ترین تحقیق خود دریافته اند که در سینه بیماران سرطانی باکتری هایی وجود دارد که پتانسیل برانگیختن سرطان سینه را دارند و در سینه افراد سالم، باکتری های مفید بیشتری وجود دارند که به واقع می توانند از زنان در برابر سرطان سینه محافظت کنند.

براساس گزارش ساینس دیلی، نتیجه این تحقیق که در مجله انجمن میکروبیولوژی آمریکا Applied and Environmental Microbiology به چاپ رسیده است، در نهایت می تواند به استفاده از پروبیوتیک ها برای محافظت از زنان در برابر سرطان سینه منجر شود.

پژوهشگران در دانشگاه وسترن اونتاریو انگلیس، در این مطالعه بافت سینه ۵۸ زن را که برای مشخص شدن خوش خیمی و یا بدخیمی تومورهایشان تحت لامپکتومی یا ماستکتومی (جراحی های برداشتن بخشی از سینه و یا کل آن) قرار گرفته بودند، بررسی کردند. ۱۳ نفر از این زنان تومورهای خوش خیم و ۴۵ نفر تومورهای بدخیم داشتند. همچنین پژوهشگران بافت های سینه ۲۳ زن سالم را نیز بررسی کردند.

این پژوهشگران با استفاده از توالی DNA، باکتری بافت ها را مشخص کردند و برای تایید زنده بودن این ارگانیسم ها آنها را کشت دادند.

باکتری مفید در سینه محافظ زنان در برابر سرطان پستان

باکتری مفید در سینه محافظ زنان در برابر سرطان پستان

این مطالعه نشان داد که سطوح باکتری اشریشیا کولی (Escherichia coli) و استافیلوکوکوس اپیدرمیدیس ( Staphylococcus epidermidis) در زنان مبتلا به سرطان سینه افزایش یافته بود. این دو باکتری موجب برش دو زنجیره ای DNA در سلول های HeLa (سلول های کشت شده انسانی) می شود.

به گفته این پژوهشگران، برش های دو زنجیره ای DNA مضرترین نوع آسیب به DNA می باشد و توسط ژنوتوکسین ها (genotoxins)، گونه های واکنشگر اکسیژن و پرتوهای یونیزان ایجاد می شود.

مکانیسم ترمیم برش های دو زنجیره ای DNA بسیار مستعد خطا هستند و این خطاها می تواند به ابتلا به سرطان منجر شود.

در مقابل، لاکتوباسیلوس و استرپتوکوک که باکتری های تقویت کننده سلامتی محسوب می شوند، در سینه های سالم بسیار شایع تر از سینه های سرطانی بودند.

استرپتوکوک ترموفیلوس آنتی اکسیدان هایی تولید می کند که گونه های اکسیژن فعال را که می توانند باعث آسیب به DNA و در نتیجه، ابتلا به سرطان شوند، خنثی می کند.

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

منبع: ایرنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *