بازدید این صفحه: 1265
تخمک گذاری چیست

تخمک گذاری چیست

تخمک گذاری چیست

 

 

مطالب جنسی و ممنوعیت

وقتی تخمک گذاری آغاز میشود، تخمک ها شانس بارور شدن دارند. وقتی تخمکی بارور شود شما باردار میشوید! شما بیشترین شانس باروری را از دو تا سه روز قبل از تخمک گذاری تا روز تخمک گذازی را دارید. اگر زمان تخمک گذاری خود را بدانید میتوانید زمان برقراری رابطه جنسی را با آن تنظیم کرده و شانس بارداری خود را بالا ببرید.

سه راه برای ساده برای پی بردن به زمان تخمک گذاری:

  • از روش تقویم استفاده کنید

این روش برای کسانی مناسب است که سیکل عادت ماهیانه آنها مرتب است. آسان ترین راه این است که مشخص کنید عادت ماهیانه بعدیتان کی شروع میشود. سپس از آن روز ۱۲ روزبه عقب بشمارید. بعد ار آن ۴ روز دیگر نیز بشمارید. احتمال تخمک گذاری شما در این بازه زمانی ۵ روزه است. اگرجزو آن دسته خانم هایی هستید که سیکل دوره عادت ماهیانه آنها ۲۸ روزه است، شانس اینکه در روز چهاردهم تخمک گذاری کنید را دارید. ( روز یکم، اولین روز پرویود شماست و روز بیست و هشتم آخرین روز قبل از روز یکم عادت ماهیانه شماست.)

  • دمای بدن و میزان ترشحات رحمی خود را به صورت نمودار ثبت کنید
تخمک گذاری چیست

تخمک گذاری چیست

این روش نسبتا دشوار و وقت گیر، اما دقیق است. اگر به این موارد دقت کنید و هر روزآنها را ثبت کنید به الگویی خواهید رسید که شما را در پیش بینی دوره عادت ماهیانه بعدیتان کمک میکند.

دمای بدن: شما تغییرات را حس نمیکنید. اما چند روز بعد از تخمک گذاری دمای بدن شما ۰٫۴ تا ۱ درجه فارنهایت بالا میرود. که میتوانید با استفاده ار دما سنج های مخصوص هر روز صبح آنرا اندازه بگیرید.

ترشحات واژن: شما در اکثر روزهای ماه این ترشحات را حس نمیکنید واغلب احساس خشکی میکنید. اما در دوره تخمک گذاری شاهد این ترشحات شفاف و نسبتا کش دار هستید.

دل درد خفیف: بعضی بانوان در دوران تخمک گذاری از درد در شکم و کمر شکایت میکنند. که این درد ها نشان دهنده دوران تخمک گذاری است.

  • از ابزارپیش بینی کننده دوران تخمک گداری استفاده کنید

دقیق ترین روش رای پیش بینی دوره تخمک گذاری اندازه گیری سطح هورمون است. این روش از طریق تست های خاصی انجام میشود و یک تا دو روز قبل از تخمک گذاری به شما برنامه ای برای داشتن رابطه جنسی و باردار شدن ارائه میدهد.

 

 

 

 

مترجم / شیوا نوری آذر

 

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *