بازدید این صفحه: 1009
چقدر طول میکشد تا باردار شویم

چقدر طول میکشد تا باردار شویم

چقدر طول میکشد تا باردار شویم

 

 

 

اکثر زوجین طی سه ماه باردار میشوند. این بازه زمانی ممکن است بسته به مسائل باروری و عاداتی مانند سیگار کشیدن و یا سن بالا، طولانی تر شود.

تمامی زوجین برای بارداری تلاش میکنند:

  • ۳۰% طی سیکل یک ماهه باردار میشوند
  • ۵۹% طی سیکل سه ماهه باردار میشوند
  • ۸۰% طی سیکل شش ماهه باردار میشوند
  • ۸۵% طی سیکل یک ساله باردار میشوند
  • ۹۱% طی سیکل سه ساله باردار میشوند
  • ۹۳ تا ۹۵% طی سیکل چهار ساله باردار میشوند

اگر بعد از یک سال تلاش شما برای باردار شدن به نتیجه ای نرسید حتما از یک متخصص باروری کمک بگیرید. در مواردی که مسائل باروری مطرح است بهتر است با متخصص مشورت کنید تا سال های طلایی ساعت بیولیژیکی بدنتان را بیهوده از دست ندهید. مخصوصا اگر بیشتر از سی و پنج سال سن دارید.

حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد زوجین به طور طبیعی باردار میشوند و حدود ۱۰ درصد دچار مشکلات نا باروری هستند. ناباروری به این معنا است که اگر خانمی زیر سن ۳۵ سال، بعد از مدت یک سال تلاش برای بارداری یا خانمی بالای ۳۵ سال بعد از شش ماه تلاش باردار نشود. معمولا زمانیکه زوجین به ناباروری پی میبرند و کمک پزشکی میگیرند میتوانند باردار شوند. در برخی موارد هم از طریق راه هایی مانند اهدای اسپرم یا نیابت زایی (رحم اجاره ای) باردار میشوند.

چقدر طول میکشد تا باردار شویم

چقدر طول میکشد تا باردار شویم

سن چه تاثیری بر روی سرعت باردار شدن دارد؟

هرچه سنتان بالا تر برود باردار شدنتان بیشتر طول میکشد. زیرا میزان تخمک های  شما با افزایش سن کاهش می یابند. این به این معنی است که تعداد کمتری از آنها قابلیت پیوستن به اسپرم وتشکیل کودک سالم را دارند. جالب است بدانید آقایان تا  حدود ۵۰ سالگی قابلیت باروری را دارند.

آیا راهی برای سریع تر باردار شدن هست؟

خوشبختانه جواب مثبت است. میتوانید  با به کار گیری موارد زیر روند باردار شدن خود را سریع تر کنید:

  • زمان تخمک گذاریتان را پیدا کنید.
  • زمان برقراری رابطه جنسی خود را با زمان تخمک گذاری تنظیم کنید.

 مطالعات نشان میدهد زوجینی که زمان برقراری رابطه جنسی شان مقارن با زمان تخمک گذاری بوده، سریع تر باردار شده اند. (بهترین زمان برقراری رابطه جنسی از ۲ تا ۳ روز قبل از تخمک گذاری تا روز تخمک گذاری است.)

  • بدن خود را برای بارداری آماده کنید.

سلامتی عمومی وتناسلی شما عوامل مهمی در باروری هستند. بنا براین چند ماه یک بار برای چک آپ به دکتر زنان یا ماما مراجعه کنید.

سیگار، مشروبات الکلی، داروه ها ومصرف زیاد کافئین را ترک کنید. آگاه باشید که بدنتان برای بارداری به چه مواد غذایی نیاز دارد وبه اندازه کافی از آن مواد تغذیه کنید. همچنین به یاد داشته باشید که وزن بالا و پایین بر بارداری تاثیر میگذارد.

 

مترجم / شیوا نوری آذر

 

 

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *