بازدید این صفحه: 631
خواب زیاد نوزاد تازه متولد شده

مواردی از نحوه خواب نوزاد که باید بیشتر بدانید

مواردی از نحوه خواب نوزاد که باید بیشتر بدانید

 

 

 

 

خوشبختانه نوزادان اکثر اوقات در خواب به سر میبرند. بیشتر نوزادان دوریت دارند در جایی نرم مانند صندلی ماشین یا کریر شان فرو بروند زیرا جای محصور و نرم یاد آور رحم مادر است. به همین دلیل است که بساری از نوزدان قنداق شدن را دوست دارند.

همیشه نوزاد را به پشت بخوابانید و پتو، بالش، لحاف واسباب بازی ها را از اطراف نوزاد بردارید. همچنین به هیچ وجه نوزاد خوابیده را روی کناپه وتخت خواب رها نکنید. حتی اگر نوزاد قادر به چرخیدن نباشد باز هم خطر چرخش و سقوط وجود دارد.

از صداهای که نوزادتان در خواب تولید میکند متعجب نشوید. شاید فکرکنید این صدای نفس کشیدن به دلیل سرما خوردگی باشد اما به این خاطر پر بودن بینی وراه تنفس نوزاد است که میتوانید از طریق سرنگ های مخصوص بینی نوزاد را تخلیه کنید. این کار خوابیدن، نفس کشیدن و حتی غذا خوردن نوزاد را راحت تر میکند.

در صورت مشاهده موارد زیر با پزشک نوزادتان تماس بگیرید:

خرخر کردن

گشاد شدن سوراخ های بینی

تفسهای سریع

صدای خس خس در سینه

تنفس های سنگین وصدا دار

توقف ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ای بین تنفس

لباس نوزاد

چیزی که بیشتر از زیبایی لباس اهمیت دارد راحت بودن آن هنگام تعویض لباس نوزاد است. برخی والدین ترکیبی ار تی شرت، تن پوش های یک سره یا سر همی به اضافه یک پتو برای هوای سرد یا شب ها استفاده میکنند. اگرنوزادتان از اینکه دور سر یا بند ناف اورا محکم ببندید احساس ناراحتی میکند لباس های گشاد یا یک سره کارامد تر هستند. همچنین می توانید برای گرمای بیشتر از کلاه استفاده کنید.

لوازم نوزاد

با اینکه اکثر خانمها در دوره بارداری اشتیاق زیادی برای خرید انبوهی از لوازم را دارند، تنها چیز هایی که در روز های ابتدایی کارایی بسیار دارند یک جای آرام و امن برای خواب نوزاد و یک صندلی ماشین که به درستی نصب شود است. بقیه لوازم مانند اسباب بازی ها و صندلی غذا در هفته ها و ماه های آتی کارایی خواهند داشت.

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

مترجم / شیوا نوری آذر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *