بازدید این صفحه: 631
کلینیک کراتوکونوس بیمارستان چشم پزشکی نور تهران

کلینیک کراتوکونوس بیمارستان چشم پزشکی نور تهران

کلینیک کراتوکونوس بیمارستان چشم پزشکی نور تهران

 

 

 

 

 

 

آدرس: تهران- خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از ظفر،ابتدای بلوار اسفندیار، شماره۹۶

وب سایت : www.noorvision.com

کد پستی : ۱۹۶۸۶۵۳۱۱۱
صندوق پستی : ۳۴۷۵-۱۹۳۹۵

شماره تماس: ۸۲۴۰۰ (۲۱ ۰۰۹۸)

نمابر: ۸۸۶۵۰۵۰۱ (۲۱ ۰۰۹۸)

 

 

 

 

کراتوکونوس یا قوز قرنیه یک بیماری چشمی پیش رونده است که معمولاً در سنین نوجوانی و اوایل جوانی آغاز می‌شود و به تدریج تا سن حدود ۳۵-۴۰ سالگی پیشرفت می‌کند. در این بیماری قرنیه فرد تدریجاً نازک شده، حالت نامنظم به خود می‌گیرد. در حالت طبیعی ساختمان قرنیه به صورت بخشی از یک کره است، اما در فرد مبتلا به کراتوکونوس، قرنیه به تدریج رو به جلو برآمده شده، حالت مخروطی پیدا می‌کند. از آنجا که قرنیه مهم ترین سطح انکساری چشم می‌باشد، نامنظمی ایجاد شده در سطح قرنیه بر انکسار نور ورودی به چشم تاثیر منفی گذاشته، باعث کاهش کیفیت تصویر ایجاد شده بر روی شبکیه می‌گردد. این بیماری در اکثر موارد دو طرفه است، گرچه ممکن است شدت آن در دو چشم تفاوت زیادی با یکدیگر داشته باشد.

براساس مطالعات انجام گرفته، قوز قرنیه در ایران شایع‌تر از سایر کشورهای جهان است. همچنین شیوع این بیماری در مناطق مختلف کشور یکسان نیست. به نظر می‌رسد که شرایط اقلیمی و همچنین تفاوت‌های نژادی و ژنتیک در بروز این تفاوت موثر باشد.

یک مشکل اساسی در تشخیص قوز قرنیه آن است که در مراحل ابتدایی، بیماری حالت نهفته دارد و مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند، اما در طول زمان پیشرفت کرده و باعث بروز اختلال جدی در بینایی می‌گردد. در مراحل اولیه بیماری، ممکن است تنها مشکل بیمار تغییر مداوم شماره ی عینک، دوبینی، هاله‌ بینی و یا حساسیت به نور باشد، اما با پیشرفت بیماری و تشدید نامنظمی قرنیه، به تدریج دید فرد متبلا بدتر و بدتر خواهد شد.

از آنجا که این بیماری در طول زمان پیشرفت می‌کند، تشخیص به هنگام و اقدامات درمانی به موقع در کنترل آن اهمیت اساسی دارد. معاینه دقیق و کامل چشم، تصویربرداری قرنیه با تکنیک‌های مختلف توپوگرافی و بررسی سوابق خانوادگی می‌تواند در تشخیص زودرس قوز قرنیه مفید باشد. البته در حال حاضر هیچ «درمان» قطعی شناخته شده‌ای برای این بیماری وجود ندارد، اما به مدد پیشرفت‌های سریعی که در عرصه چشم پزشکی رخ داده است همه ساله روش‌های موثرتری برای کنترل این بیماری ارایه می‌گردد که هر یک از این روش‌ها در مرحله ای خاص از بیماری مفید و کارآمد است.

در مراحل اولیه بیماری، استفاده از لنز تماسی می‌تواند به بیمار کمک کند. به این منظور لنزهای تماسی مختلفی طراحی شده است که هدف اصلی از کاربرد همة آنها پوشش دادن نامنظمی‌های سطح قرنیه و ایجاد یک سطح اپتیکی مناسب بر روی چشم می‌باشد. لنزهای سخت نفوذپذیر نسبت به گاز (RGP)، لنزهای ترکیبی (مثل Clear Kone) و لنزهای اسکلرال از جمله PROSE همگی می‌توانند در مراحل مختلف بیماری به اصلاح دید بیمار کمک کنند. البته باید توجه داشت که استفاده از لنز تماسی تنها به بهبود دید فرد کمک می‌کند و با این روش، روند بیماری متوقف نمی‌شود.

یکی دیگر از روش‌های درمانی این بیماری، کاشت رینگ داخل قرنیه است. کاشت رینگ می‌تواند بخش عمده‌ای از نامنظمی‌های ایجاد شده در سطح قرنیه را اصلاح کند و مشکل را تا حد زیادی بهبود بخشد.

یکی از تحولات مهم در درمان کراتوکونوس، انجام Cross Linking قرنیه می‌باشد که در حال حاضر تنها درمان شناخته شده‌ای است که می‌تواند روند پیشرفت قوز قرنیه را متوقف کند. در این روش درمانی با استفاده از یک سری تغییرات شیمیایی، بافت قرنیه تقویت شده، استحکام آن افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه روند پیشرفت بیماری تا حد زیادی کند می‌گردد.

در نهایت در موارد پیشرفته که هیچ یک از روش‌های درمانی فوق نتواند به بهبود دید فرد کمک کند، استفاده از پیوند قرنیه ضرورت می‌یابد.

انتخاب هر یک از این روش‌های درمانی در هر یک از مراحل بیماری و ترکیب مناسب دو یا چند روش درمانی، فرآیندی است که به ارتباط نزدیک پزشک و بیمار، تجربه و مهارت چشم پزشک و دسترسی به امکانات مناسب تشخیصی و درمانی بستگی دارد.

بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی نور افتخار دارد که با در اختیار داشتن پیشرفته‌ ترین امکانات تشخیصی و دسترسی به بهترین تکنیک‌های درمانی کراتوکونوس، برای ارایه بهترین خدمات به بیماران، اقدام به راه‌اندازی کلینیک تخصصی کراتوکونوس نموده است. در این کلینیک، چشم پزشکان حاذق فوق تخصصی قرنیه پذیرای بیماران می‌باشند؛ به این ترتیب امکان انجام مشاوره، تشخیص و درمان، به راحتی برای بیماران فراهم گردیده است.

همچنین بخش لنز بیمارستان چشم پزشکی نور، با دسترسی به طیف وسیعی از لنزهای اختصاصی کراتوکونوس، آماده ارایه خدمات به بیماران گرامی می‌باشد.

امیدواریم با ارایه بهترین و بالاترین سطح خدمات در کلینیک کراتوکونوس بیمارستان چشم پزشکی نور، بتوانیم به بیماران کراتوکونوسی کمک کنیم تا دید بهتر و زندگی آسوده‌تری داشته باشند. با ما تماس بگیرید.

تلفن نوبت دهی ۲۴ ساعته: ۸۲۴۰۰-۰۲۱

 

 

 

 

بیمارستان چشم پزشکی نور تهران

 

 

کلینیک کراتوکونوس بیمارستان چشم پزشکی نور تهران

کلینیک کراتوکونوس بیمارستان چشم پزشکی نور تهران

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *