بازدید این صفحه: 559
رفع مشکلات رفتاری کودکان 2 تا 4 سال پارت اول

رفع مشکلات رفتاری کودکان ۲ تا ۴ سال پارت اول

رفع مشکلات رفتاری کودکان ۲ تا ۴ سال پارت اول

 

 

 

 

نا فرمانی؛ علل و راهکار ها

نا فرمانی یکی از راه هایی است که کودک از آن برای جلب توجه و به اثبات رساندن خود استفاده میکند. کودک در این سن احساس وابستگی کمتری به والدین میکند  و به همین خاطر بر این خصلت پا فشاری میکند.

راه کار ها:

کودک را درک کنید

وقتی از کودک میخواهید که غذا بخورد و او مقاومت میکند، فریاد میزند ومیگوید “الان نمیخورم” وشما به هر طریقی میخواهید که او غذایش را بخورد خود را جای او بگذارید. او را در آغوش بگیرید و بگویید “میدانم سخت است که بازی با دوستانت رو ترک کنی اما غذا حاضر است.” نکته این است که به جای اینکه شما خود بخشی از این مشکل باشید طرف او هستید. سعی کنید عصبانی نشوید. برای وادار کردن او به غذا خوردن مهربان ودر عین حال مصمم باشید.

مرز ومحدودیت تعیین کنید.

کودکان نیاز به مرز  و محدود شدن دارند. بنا براین برایشان این محدودیت را تعیین کنید و مطمئن شوید کودک کاملا آن ها را متوجه شود. مثلا برای او توضیح دهید که نباید دوست خود را بزند. اگر از او عصبانی است باید  به او بگوید و از او بخواهد اسباب  بازیش را پس بدهد. 

رفع مشکلات رفتاری کودکان 2 تا 4 سال پارت اول

رفع مشکلات رفتاری کودکان ۲ تا ۴ سال پارت اول

یا برای مثال به او بگویید: ” همیشه یادت باشد در خیابان دست بزرگتر را رها نکنی.” اگر کودک شما  از قوانینی این چنین سر پیچی میکند، به راه حل آن فکرکنید. برای مثال اگر کودک احساس میکند به خاطر خواهر کوچکترش کنار گداشته شده و کمتر به او توجه میشود دنبال راهی باشید تا زمان بیشتری را با او بگذرانید.

از وقت استراحت به درستی استفاده کنید

اگر می بینید کودک احساس سر در گمی میکند و دوست ندارد استراحت کند سعی کنید او را آرام کنید. با او به روی کاناپه ای راحت و یا قسمتی از اتاقش که در آنجا احساس راحتی میکند بروید.

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

مترجم / شیوا نوری آذر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *