بازدید این صفحه: 1177
پیشگیری از بیماری واگیردار

روش های پیشگیری از بیماری های مسری

روش های پیشگیری از بیماری های مسری

 

 

 

 

سالانه واکسن آنفولانزا تزریق کنید

دانشمندان واکسنی را کشف کرده اند که از ابتلا به ویرس های آنفولانزا جلوگیری می کند. تزریق این واکسن راه حل کلیدی مبتلا نشدن به این بیماری است. این واکسن شما را در برابر آنفولانزا محافظت می کند و در برابر دیگر بیماری های ویروسی کارایی ندارد.

دستان خود را مرتب بشویید

بیماری های شدید تنفسی مانند سرما خوردگی و آنفولانزا از فردی به فرد دیگر به راحتی قابل انتقال است. یکی از شایع ترین راه های پخش ویروس با دست زدن و لمس اشیاءی است که شخص ناقل ویروس با آن در تماس بوده است.

از آب گرم و صابون استفاده کنید

دستان خود را به مدت حداقل بیست ثانیه با صابون و آب گرم بشویید. دقت کنید تمام سطح دست ، لای انگشتان، زیر ناخن ها و مچتان را کامل بشویید. سپس دستانتان را به خوبی آب بکشید و با یک حوله تمیز خشک کنید.

دستانتان را با ژل الکلی پاک کنید

ژل را بر روی کف دست خشک بریزید و تمام سطح دست را پوشش دهید. این عمل را پانزده تا بیست ثاتیه ادامه دهید.

از تماس با افراد بیمار بپرهیزید

ویروس آنفولانرا می تواند از فاصله یک متری انتقال یابد. سرفه و عطسه می توانند ویروس ها را با سرعت بیشتری در هوا نشر دهند و از این طریق بر روی دست ها ، لب ها، بینی و یا مستقیما در شش ها نفوذ کنند.

مراقب سطوحی که لمس می کنید باشید

دستگیره های در، میز، مداد و اجسام دیگر می توانند ویروس ها را از شخصی به شخص دیگر منتقل کنند. ویروس ها دو الی هشت ساعت بر روی سطوح باقی می مانند.

پیشگیری از بیماری واگیردار

روش های پیشگیری از بیماری های مسری

در خانه و در اتاقی جداگانه بمانید

سعی کنید در اتاقی جدا از سایر افراد خانه مخصوصا بچه ها بمانید. سر کار یا دانشگاه نروید. از فرستادن کودکان مبتلا به ویروس به مدرسه تا زمانیکه ناقل هستند خودداری کنید.

هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان خود را بگیرید

عطسه وسرفه کردن در یک دستمال کاغذی و یا حتی قسمتی از دستتان از پخش شدن ویروس در هوا و انتشار آن تا حد زیادی جلوگیری می کند.

مراقب دیگر بیماری های مسری باشید

بیماری های مسری دیگری هم هستند که نباید نادیده گرفته شوند. پزشک شما یا مشاور سلامتی می توانند در تشخیص این بیماری ها بسیار کمک کننده باشند.

مراقب افرادی که مبتلا به عفونت های جدی هستند باشید

برخی از انواع هپاتیت مسری هستند که این شرایط را بسیار جدی و دشوار میکند. اگر کسی را میشناسید که به بیماری عفونی مسری مبتلا است حتما با پزشک خود برای راه های پیشگیری سریع تر صحبت کنید.

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

مترجم / شیوا نوری آذر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *