بازدید این صفحه: 1196
دندان درد

چه عاداتی دندان های شما را خراب می کنند

چه عاداتی دندان های شما را خراب می کنند

 

 

 

جویدن یخ : جویدن یخ و قند ، طبیعی هستند . ممکن است شما فکر کنید یخ بی ضرر است اما جویدن این مکعب های سفت یخ زده می تواند باعث لپ پرشدن و یا حتی شکستگی دندان هایتان شود. مواد غذایی داغ یا سرد هم می توانند محرک سریع دندان دردهای طولانی مدت باشند .اگر بدون فکر و با عصبانیت غذایتان را بجوید( در هنگام غذا خوردن قرچ قرچ کنید ) بافت های نرم داخل دندان هایتان تحریک می شوند و به طور منظم دندان درد خواهید داشت. در صورتیکه باز هم به جویدن یخ میل دارید می توانید آدامس های بدون شکر بجوید.

آب میوه های غیر طبیعی: آب میوه ها حاوی ویتامین و آنتی اکسیدان هستند اما متاسفانه بیشتر آب میوه ها قند دارند و بعضی آب میوه ها می توانند به اندازه نوشابه قند داشته باشند . برای مثال در نوشابه ی پرتغالی فقط ۱۰ گرم قند بیشتر از آب پرتغال وجود دارد . میوه ها به طور طبیعی شیرین هستند پس به دنبال آب میوه ای باشید که قند افزودنی نداشته باشد و یا با رقیق کردن آبمیوه با آب می توانید حجم قند آبمیوه را کاهش دهید.

جویدن مداد : مثل جویدن یخ ،این عادت باعث لپ پر شدن و شکستگی دندانها می شود آدامس های بدون قند برای زمانیکه نیاز به جویدن دارید انتخاب بهتری هستند زیرا می توانند باعث جاری شدن آب دهان شوند که دندان ها را قوی تر می کند و از مینای دندان در برابر اسید های خوراکی محافظت می نماید.

دندان درد

چه عاداتی دندان های شما را خراب می کنند

نوشیدن قهوه : به مرور زمان قهوه های تیره رنگ و اسیدیته می توانند بر روی دندان هایتان لکه های زرد ایجاد کنند اما خوشبختانه این یکی از ساده ترین لکه هایی است که با روش های مختلف سفید سازی درمان می شود.

سیگار کشیدن:سیگار به اندازه ی محصولات تنباکویی دیگر می تواند بر دندان هایتان لکه های زرد ایجاد کند و یا بر اثر بیماری های لثه ای باعث افتادن دندان هایتان شود . توتون و تنباکو می توانند باعث سرطان دهان ، لب و زبان شوند. اگر به دنبال یک دلیل بیشتر برای ترک سیگار می گردید به لبخندتان فکر کنید.

چیپس سیب زمینی : در پلاک دندان های شکسته باکتری غذاهای نشاسته دار به اسید تبدیل می شود و اگر غذا یا اسنک به دندان هایتان چسبیده باشد این اسید می تواند ۲۰ دقیقه بعد ( و یا حتی بیشتر از ۲۰ دقیقه ) به دندان هایتان حمله کند پس باید بعد از خوردن چیپس سیب زمینی و یا غذاهای نشاسته دار دیگر از نخ دندان استفاده کنید زیرا نخ دندان از دندان هایتان در برابر سوراخ شدن نگهداری می کند.

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

مترجم : آرزو گمرک چیان

منبع : www.webmd.com

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *