بازدید این صفحه: 958
تغذیه و سلامت پوست

تأثیرات تغذیه بر سلامت پوست

تأثیرات تغذیه بر سلامت پوست

 

 

شاید شما تصور کنید تغذیه  تنها بر سلامت و وزن شما تاثیر می گذارد اما خوردن مواد غذایی سالم می تواند بر کیفیت پوست شما هم تاثیر گذار باشد.در اینجا قصد داریم چند ماده ی غذایی که سلامت پوست شما را بهبود می بخشد برای افزودن به رژیم غذاییتان معرفی کنیم .

  • توت ها

توت های پر رنگ مثل بلوبری و گیلاس مملو از آنتی اکسیدان ها هستند که به مبارزه با آسیب های بدن کمک می کنند. آنچه پزشکان در مورد جوش صورت و پوست به آن رسیده اند این است که یک اکسایش داخلی بزرگ در افراد مبتلا به استرس وجود دارد واین اکسایش در افرادی با جوش صورت و پوست به قدری زیاد است که تمام آنتی اکسیدان ها را به اتمام می رساند.

  • چای سبز

چای سبز با جوش های پوست و صورت مقابله می کند در نتیجه قادراست تا میزان هورمون های به وجود آورنده ی جوش های صورت و پوستی به نام دی هیدروتستوسترون یا DHT را کاهش دهد. پزشکان توصیه می کنند دم کردن روزانه سه تا پنج فنجان چای سبز باعث می شود صورتتان تمام خاصیت های چای سبز را جذب کند.

تغذیه و سلامت پوست

تأثیرات تغذیه بر سلامت پوست

  • گوجه فرنگی

خوردن غذاهای گوجه فرنگی دار مثل سس ها و آب گوجه فرنگی می تواند به جلوگیری از جوش های صورت و بدن کمک کند. لیکوپن (گیاهی شیمیایی که گوجه فرنگی را قرمز می کند.) ممکن است هورمون های گسترش جوش را کاهش دهد اما مصرف مقدار زیاد لیکوپن برای مبارزه با جوش های سرسخت توصیه نمی شود . پزشکان توصیه می کنند غذا هایی که شامل گوجه فرنگی هستند را در رژیم غذاییتان دو تا سه بار در هفته به کارببرید.

  • ماهی و غذاهای دریایی

اسید های چرب امگا۳ که در ماهی و غذاهای دریایی یافت می شود می تواند در به تاخیر انداختن پیشرفت چین و چروک کمک کند.گسترش چین و چروک یک التهاب ریشه دار است . مواد فساد آور در حقیقت مثل باران اسیدی بر کلاژن های پوست شما هستند. با انتخاب امگا۳ تولید این مواد شیمیایی کاهش می یابد . همچنین امگا۳ می تواند به طریق مشابه به مبارزه با جوش ها کمک کند. از علائم اشکار التهاب ، لکه های جوش هستند که می توانند قرمز به نظر برسند و اغلب گرمتر حس می شوند.

اسیدهای چرب امگا۳ در تنظیم وضعیت روانی هم تاثیر دارند زیرا استرس می تواند یکی از دلایل جوش های صورت و بدن باشد. پزشکان به کسانی که از عارضه ی جوشی رنج می برند در هر هفته مصرف چهار تا پنج بار ماهی را که سرشار از امگا۳ است و به شرایط درمان کمک می کند ، توصیه می کنند.

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

ترجم/ آرزو گمرک چیان

منبع : besthealth.com

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *