بازدید این صفحه: 1232
افزایش قد در یک هفته

چند ماده غذایی شگفت انگیز برای افزایش قد کودکان

چند ماده غذایی شگفت انگیز برای افزایش قد کودکان

 

 

در افزایش قد کودکان عوامل مختلفی نقش دارند. ژنتیک یک عامل بسیار مهم است که می تواند پیش بینی کند فرزند شما چقدر رشد خواهد کرد. علاوه بر ژنتیک خوردن غذاهای مغذی برای رشد قد فرزند شما بسیار مهم است.

هورمون های رشد انسانی یاHGH قد فرزند شما را تنظیم می کنند بنابراین کودکان خود را به خوردن غذاهایی که هورمون رشد آن ها را افزایش می دهد تشویق کنید.

غذاهایی که رشد قد کودکان را  افزایش می دهند شیر، میوه های تازه و سبزیجات، غلات، بلغور، جو، تخم مرغ، سویا، لبنیات، گوشت گاو وماهی هستند.

شیر:

شیر سرشار از کلسیم است وباعث می شود تا رشد قد کودک شما افزایش پیدا کند واستخوان های قوی تری داشته باشد .همچنین شیر از شکستن استخوان ها جلوگیری می کند. ویتامینA موجود در آن به فرزند شما درجذب کلسیم بیشترکمک می کند و منبع بسیارخوبی از پروتئین است که در رشد سلول های بدن موثرمی باشد. به یادداشته باشیدکودک شما باید روزانه ۲تا۳ لیوان شیر بنوشد.

میوه و سبریجات تازه:

مصرف میوه و سبزیجات تازه برای رشد فرزند شما مفید است. میوه وسبزیجات تازه مقدار زیادی فیبر، ویتامین، پتاسیم وفولات دارند ویتامینA موجود در هویچ،کلم بروکلی،اسفناج، سیب زمینی شیرین، انبه، هندوانه و زردآلو در رشد استخوان ها موثر هستند وغذاهای سرشار از ویتامینC مثل مرکبات با مشکلاتی که مانع رشد فرزند شما می شوند مقابله می کنند.

گندم و سبوس:

گندم و سبوس منبع انرژی هستند وفیبر، ویتامین، آهن، منیزیم وسلنیوم دارند. این مواد در رشد کودک شما نقش مهمی ایفا می کنندو موادغذایی مثل برنج قهوه ای، پاستای سبوس دار وگندم در افزایش قد کودکان مفید هستند.

جو:

جو یک ماده ی غذایی معجزه آور برای افزایش رشد کودکان و یک منبع خوب از پروتئین های گیاهی است.این ماده غذایی به افزایش توده های غضلانی وکاهش چربی کمک می کند.

افزایش قد در یک هفته

چند ماده غذایی شگفت انگیز برای افزایش قد کودکان

تخم مرغ:

این ماده ی غذایی سرشار از پروتئین و ویتامینB12 است.فرزندتان را به خوردن روزانه یک تا سه تخم مرغ تشویق کنید تا قد بلندتری داشته باشد.

مرغ:

مرغ یک ماده ی غذایی است که پروتئین زیادی دارد ومصرف آن به رشد عضلات و بافت ها کمک می کند.

سویا:

سویا بزرگترین منبع پروتئین در مواد گیاهی است وپروتئین های موجود در سویا باعث رشد استخوان ها وبافت ها می شوند.

ماهی:

ماهی یکی از بهترین غذاها برای افزایش قد است. ماهی قزل آلا وماهی تن هردو سرشار از ویتامینD و پروتئین هستند. مصرف ماهی تن رشد قد کودک شما را افزایش می دهد.

شما باید تلاش کنید این موادغذایی به طور منظم در رژیم غذایی فرزندتان وجود داشته باشد تا باعث افزایش قد کودک شما شود. علاوه بر غذا خوردن کودک خود رابه فعالیت وبازی درخارج از منزل تشویق کنید.

 

 

کانال-مریض-خونه ;hkhg

مترجم/ آرزو گمرک چیان

منبع: www.momjunction.com

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *