بازدید این صفحه: 593
مشخصات انجمن حمایت از بیماران سرطانی یاس

انجمن حمایت از بیماران سرطانی یاس

انجمن حمایت از بیماران سرطانی یاس

 

آدرس:کرمان، ضلع شرقی بلوار ۲۲ بهمن ، جنب کلانتری ۱۵ ساختمان مرکزی انجمن یاس کرمان
تلفن/دورنگار: ۶ – ۳۳۳۴۲۷۹۱-۰۳۴

روابط عمومی: ۰۹۱۴۰۵۱۰۰۳۹

فکس:info[at]yaas.org.ir

سایت:www.yaas.org.ir

 

 

تاریخچه ، اهداف و فعالیت های انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان یاس کرمان

 

زندگی نظام گسیخته امروز تخریب منابع حیاتی و گسترش بی رویه زندگی ماشینی ،جوامع بشری را به سمت وسویی سوق داده که بهره و نصیب آن جز درد و رنج و بیماری و سختی ،چیزی نیست که صد البته در این میان ، گریبان نیازمندان جامعه ، با وسعت بیشتری در چنگال این رفتار هاست.
سرطان ، بیماری زجر آور و آزار دهنده ای که گاه بنای خانواده ها را متزلزل می کند، و اساس زندگی را دستخوش تلاطم ناگهانی قرار می دهد ، از جمله همین دستاوردهاست ، بلایی که هر روز بر وسعت آن افزوده می شود و براساس پژوهشهای بعمل آمده ، طی سالهای آینده ، افزایش چندین برابر خواهد داشت .
استان کرمان نیز ، از این چرخه نامبارک در امان نیست ، آنطور که هر دم از این باغ بری می رسد و بیمار دیگری بر خیل بیماران کنونی افزوده می شود ، آنها که مال و منالی دارند با آشفته حالی ، در پی درمان و مقابله با آن بر می آیند و آنها که درمانشان در دست فقر است ، رنج مضاعف را تحمل می کنند و گاه در حسرت درمانی اندک می مانند و در همان حال دیده آرزومند خود رابر روی هستی فرو می بندند ،و حال آنکه ای بسا اگر زمینه ای برای تهیه دارو و انجام درمان وجود داشت ، می توانستند به ادامه زندگی بپردازند و گرمای وجود خود را به خانواده خویش تقدیم کنند . و چنین بود که شکل گیری انجمنی خیر اندیش،مشغله ذهن جمعی شد که همواره از درد دیگران دردمند هستند و با شادی دیگران لبریز از شعف .

 

مهم ترین فعالیت های انجمن را می توان به شرح زیر خلاصه نمود :

 

۱٫ گسترش شبکه همکاران انجمن از طریق جذب افراد جدید و نفوذ شهر کرمان به منظور پیشبرد هر چه بهتر و سریع تر اهداف انجمن و همچنین عضو گیری از بین افراد عادی و خیرین به نام در سطح شهر کرمان در این راستا شاخه جوانان انجمن بسیار فعال بوده و به عنوان بازوی توانمند فکری و اجرایی انجمن عمل نموده است ، علاوه بر این ، جوانان داوطلب هر روزه با همدلی و همدردی در بخش سرطان کودکان حاضر می شوند و با خواندن کتاب و بازی با بچه ها سعی دارند روحیه نوگلان مبتلا را در مبارزه با این بیماری افزایش دهند.

۲٫ برگزاری بازارچه های خیریه به منظور جذب کمک های مردمی ، برگزاری این مراسم یکی از مهم ترین منابع تامین نیازهای انجمن بوده است . این بازارچه ها توانسته اند جایگاه خود را در بین مردم به خوبی باز کنند و الگویی برای سایر تشکیل های خیریه در سطح شهر کرمان باشند . در این بازارچه ها مردم داوطلبانه مواد وتولیدات خود مانند مواد غذایی را به فروش می رسانند و سود حاصل را به انجمن هدیه می دهند

۳٫ اسکان بیماران و همراهان و تامین سایر هزینه های آن ها در این راستا به همت یکی از اعضای فعال انجمن ، اقامت افراد غیر بومی و کم بضاعت در مهمانپذیری به صورت رایگان صورت می گیرد . علاوه بر این برای راحتی بیشتر همراهان بیمار در ساعاتی که در بیمارستان حضور دارند ۵ دستگاه کانکس با کلیه امکانات شامل یخچال ،وسایل گرمایشی و سرمایشی ، LCD ،فرش و پتو در بیمارستان های سرویس دهنده بیماران سرطانی نصب گردیده است که همراهان می توانند ضمن استراحت در این مکان ها غذای خود را که به صورت رایگان از طرف انجمن تهیه می شود ،صرف نمایند . هم چنین هزینه های رفت و آمد برون و درون شهری بیماران کم بضاعت از سوی انجمن تامین می شود .

۴٫ پرداخت بیش از ۳۰۰میلیون تومان هزینه های تشخیص ،دارو و درمان به صورت مستقیم به بیماران نیازمند تا پایان تیر ماه ۱۳۹۱٫
۵٫ تامین هزینه های بیماران نیازمند به منظور اعزام به تهران در شرایط و مواقعی که امکانات درمانی در کرمان جوابگو این بیماران نبوده است .

۶٫ شناسایی نیازهای واقعی مراکز ارائه دهنده خدمات به بیماران مبتلا و انعکاس آن ها به خیرین جهت جذب کمک های آن بزرگواران به این مراکز کمک هایی که توانسته اند کیفیت ارائه خدمات به بیماران را در این مراکز بهبود بخشند .

۷٫ اختصاص یک مکان جهت مراجعه بیماران برای تکمیل پرونده ،دریافت پول و سایر کمک ها جهت رفاه حال بیماران این مرکز در نزدیکی بیمارستان شهید باهنر ( یکی از مراکز اصلی درمان سرطان کرمان) در نظر گرفته شده است .

 

 

 

کانال-مریض-خونه ;hkhg

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *