بازدید این صفحه: 768
علائم ابتلا و راه درمان التهاب لوزه

درمان التهاب لوزه

درمان التهاب لوزه

 

 

درمان التهاب لوزه به علت آن وابسته است وبرای تعیین علت ممکن است پزشک یک آزمایش استرپتوکوکی یا سواب سریع گلو انجام دهد اما گاهی علائم فیزیکی برای تشخیص عفونت احتمالی به اندازه کافی قانع کننده هستند در این موارد بدون انجام آزمایش استرپتوکوکی آنتی بیوتیک تجویز می شود ولی اگر جواب آزمایش استرپتوکوکی مثبت باشد وعفونت باکتریایی وجود داشته باشد از آنتی بیوتیک برای درمان استفاده می گردد. به احتمال زیاد علائم التهاب لوزه با گذشت دو یا سه روز پس از شروع مصرف آنتی بیوتیک بهبود پیدا می کنند اما اگر التهاب لوزه به وسیله ی ویروس ایجاد شده باشد استفاده از آنتی بیوتیک روش موثری نیست.

در هنگام التهاب لوزه انجام کارهای زیر به بهبود شما کمک می کنند:

• استراحت کافی
• نوشیدن مایعات گرم یا خیلی سرد برای کاهش گلو درد
• خوردن غذاهایی مثل ژله های طعم دار و بستنی
• استفاده از بخارساز بخار سرد و یا مرطوب کننده هوا در اتاق

علائم ابتلا و راه درمان التهاب لوزه

درمان التهاب لوزه

• غرغره ی آب نمک گرم
• مصرف قرص های بنزوکائین  یا مسکن هایی مثل استامینوفن یا ایبوپروفن

لوزه ها بخش مهمی از سیستم ایمنی بدن هستند بنابراین جلوگیری از التهاب بهتر از جراحی آن هاست با این حال، اگر التهاب لوزه ها مکرر یا مزمن است و بزرگ شدن آن ها باعث انسداد راه هوایی یا مشکل درغذا خوردن می شود ممکن است عمل جراحی برای برداشتن لوزه ها لازم

باشد.

التهاب لوزه ها بیشتر درکودکان اتفاق می افتد و اکثر آن ها ۴ ساعت پس از عمل جراحی به خانه برمی گردند وبهبود پیدا کردن آن ها ۷تا۱۰ روز طول می کشد. پس از عمل جراحی لوزه تقریبا همه ی کودکان گلو درد ضعیف یا شدید دارند و گاهی ممکن است درد در گوش، گردن یا فک را تجربه کنند. در دوره ی بهبود استراحت کافی و نوشیدن مایعات زیاد اهمیت دارد ولی تا۲۴ ساعت اول پس از عمل جراحی نباید به کودک شیر داده شود.

معمولا پس از جراحی تب با درجه ی کم و لکه های کوچک خون در بینی یا بزاق دیده می شود اما اگر درجه ی تب بیشتر از ۱۰۲ درجه ی فارنهایت باشد یا رنگ خون قرمز روشن باشد باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

مترجم : آرزو گمرک چیان

منبع: www.webmd.com

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *