بازدید این صفحه: 989
رفع کک و مک

کک و مک چیست

کک و مک چیست

 

 

 

کک و مک لکه های دایره ای شکل و مایل به رنگ قهوه ای است و وقتی پوست درمعرض تابش شدید نور خورشید قرار بگیرد ایجاد می شود و به ویژه در پوست تنه بالایی بدن مثل گونه ها، بینی، بازوها و شانه شایع است.
رنگ کک و مک ها می توانند متفاوت باشند و معمولا مایل به قرمز، زرد، قهوه ای مایل به زرد، قهوه ای روشن، قهوه ای تیره، سیاه و سفید هستند.کک و مک های تیره رنگ به دلیل افزایش رنگدانه ای به نام ملانین ایجاد می شوند.

چند نوع کک و مک وجود دارد؟

کک و مک دو نوع اصلی دارد: کک و مک ساده و کک و مک به دلیل آفتاب سوختگی.

معمولا کک و مک ساده قهوه ای مایل به زرد، گرد و کوچک است اما کک و مک به دلیل آفتاب سوختگی اغلب تیره، ناهموار ،نامنظم و بزرگ است و بیشتر در قسمت بالای تنه ی بالایی پشت و شانه ها ظاهر می شود.

رفع کک و مک

کک و مک چیست

کلمه یephelis یک کلمه ی یونانی برای توصیف کک و مک است و به نقاط مسطح قهوه ای مایل به زرد، کمی مایل به قرمز، و یا قهوه ای روشن گفته می شود و به طور معمول این نوع کک و مک در روزهای آفتابی اتفاق می افتد و گاهی دلیل آن عوامل ژنتیکی و ارثی هستند و افرادی که موهای قرمز و چشم های سبز دارند بیشتر در معرض ابتلا به این نوع کک و مک می باشند. اما محافظت از پوست در برابر آفتاب با کرم های ضد آفتاب از بروز کک و مک جلوگیری می کند.

lentigines یک کلمه ی لاتین برای توصیف کک و مک های تیره است که بر اثر تابش شدید نور خورشید ایجاد شده اند و این نوع کک و مک ها در فصل زمستان ناپدید می شوند و گاهی اوقات بخشی از یک نوع سندروم نادر و خاص ژنتیکی هستند.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

مترجم/ آرزو گمرک چیان
منبع : www.medicinenet.com

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *