بازدید این صفحه: 4855
نقش ویتامین در درمان مشکلات پوستی

نقش ویتامین در درمان برخی مشکلات پوستی

نقش ویتامین در درمان برخی مشکلات پوستی

 

 متخصصان براین باورند که برخی ویتامین ها می توانند به کاهش برخی مشکلات پوستی مانند آکنه و علائم پیری کمک نمایند. آکادمی درماتولوژی آمریکا رژیم غذایی سالم را بخشی از شیوه مراقبت از پوست عنوان می کند.

در ادامه این مطلب  به اثرات چند ویتامین برای درمان مشکلات پوستی اشاره می شود.

ویتامین A

براساس اعلام مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، اشخاص مبتلا به آکنه پوستی، باید ویتامین A مصرف کنند  که منبع آن، رتینوئیدها و کاروتنوئیدها می باشند. در واقع بسیاری از درمان های آکنه حاوی رتینوئیدهای این ویتامین نظیر آکوتان است که اغلب به عنوان درمان آکنه در نظر گرفته می شود.

با این وجود، باید این موضوع را در نظر داشت که ویتامین A محلول در چربی است، بدین معنا که در صورت مصرف در مقادیر بالا می توانند سمی باشد. میزان مجاز مصرف این ویتامین برای مردان ۹۰۰ میکروگرم و برای زنان ۷۰۰ میکروگرم توصیه می شود. ویتامین A هنگامیکه به شکل موضعی استفاده می شود، می تواند بسیار موثر باشد.

ویتامین های C و E

بررسی ها حاکی از آن است که ویتامین های C و E می توانند محافظ خوبی در مقابل آسیب ناشی از نورخورشید و سرطان پوست باشند. به گفته متخصصان، این آنتی اکسیدان ها می توانند توانایی طبیعی پوست را در ترمیم خود افزایش دهند. پزشکان مصرف مکمل های حاوی ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی گرم ویتامین C، ۴۰۰ واحد بین المللی ویتامین E، و ۱۰۰ تا ۲۰۰ میکروگرم سلنیوم را توصیه می نمایند. البته بسیاری از کرم ها هم دارای خواص ویتامین های C و E هستند و مصرف موضعی آنها می تواند سودمند باشد.

علاوه براین، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که ویتامین C می تواند نشانه های افزایش سن را کاهش دهد. به گفته متخصصان، مصرف بیشتر ویتامین C با بروز چین و چروک های کمتر در ارتباط است.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع: خبرگزاری مهر

فروش طرح گلدوزی
  1. هانیه

    این چیزا دیر اثر میکنه به نظر من هایفوتراپی خیلی زود علائم پیری رو از بین میبره مادرم رفت مرکز جراحی نسیم توی قیطریه خیلی پوستش خوب شد راحت ۱۵ سال جوون تر شده با هایفوتراپی . آدرس سایتشون ——> nasim-clinic.com .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *