بازدید این صفحه: 327
مقابله با پر خوری

استرس و عصبانیت موجب اضافه وزن میشود

استرس و عصبانیت موجب اضافه وزن میشود

 

 

حتما اطراف شما هم هستند کسانی که در هنگام مواجه با ناراحتی هایی چون استرس و اضطراب ،برای تسکین این استرس به خوردن خوراکی روی می آورند،چنین افرادی به علت داشتن استرس های طولانی مدت و البته عصابانیت ناشی از مشکلات روزمره،اغلب اوقات در حال خوردن غذا و خوراکی هستند.اگر توجه داشته باشید بیشتر این افراد هم دچار اضافه وزن بوده و از چاقی بیش از حد خود رنج میبرند.

خوردن غذا و خوراکی در هنگام عصبانیت و استرس , عادتی است که میتواند ترک شود و یا به عمل مثبتی مبدل گردد.

برای مثال کسانی که این عادت را دارند میتواند از مواد خوراکی و غذاهایی استفاده کنند که به سرعت اشتهای آنان را مختل میکند و آنان را دچار سیری میکند زیرا اغلب این افراد دچار گرسنگی نیستند تنها حالتی کاذب از گرسنگی به وجود آنان رخنه کرده و موجب غذا خوردن بیش از حدشان میشود.

مقابله با پر خوری

استرس و عصبانیت موجب اضافه وزن میشود

خوردن نان ها و بیسکوئیت های سبوس دار و خوردن میوه ها حالت سیری را به آنان القا خواهد کرد و حتی علیرغم عادتشان دیگر میلی به خوردن غذا ندارند.

در موارد حادی که غذا خوردن بیش از حد هنگام عصبانیت زندگی افراد را دچار اختلال کرده توصیه میشود با مراجعه به روان شناس،این مشکل ریشه یابی شود و سپس با نظر پزشک تغذیه برنامه غذایی مناسبی را در پیش بگیرید.

زندگی سالم نعمتی است که خداوند به بندگان خود ارزانی داشته و نگه داری از چنین زندگی ای وظیفه ی هر بنده ی مخلصی است،پس بهتر است برای سلامت روحمان هم که شده بیشتر به جسممان اهمیت دهیم.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

“مریض خونه”

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *