بازدید این صفحه: 408
آب یخ و عوارض آن

مضرات نوشیدن آب یخ را جدی بگیرید

 

مضرات نوشیدن آب یخ را جدی بگیرید

 

 

 

اکثر خانواده ها در وعده های غذایی خود از آب یخ به عنوان نوشیدنی استفاده میکنند،اما آیا تا به حال به مضرات این عمل فکر کرده اید؟!

همه ی ما میدانیم که دمای بدن در حالت معمول ۳۷ درجه سانتی گراد می باشد و دمای آب یخ ۰ درجه سانتی گراد . به طبع با خوردن آب یخ به طور ناگهانی دمای بدن کاهش می یابد و این کاهش دما موجب اختلالاتی در سیستم دفاعی بدن میشود.

اگر از نوشیدن آب یخ هدفی چون رفع عطش و یا کاهش تعریق دارید باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید زیرا چنین تفکری صحیح نیست ، برعکس نوشیدن آب یخ موجب تعریق شدید می شود که این تعریق برای بدن بسیار مضر می باشد زیرا در هنگام تعریق املاح موجود در بدن خارج میشودند و تعادلی که میان میزان سدیم و پتاسیم در بدن هست را از بین می برد.

آب یخ و عوارض آن

مضرات آب یخ برای بدن

شاید برای شما هم پیش آمده که دیده باشید زمانی که دمای یک لیوان بلوری تغییر میکند ترک برمیدارد و میشکند،حال چنین حالتی را در بدن خود تصور کنید زمانی که آب یخ را میخورید،تغییرات ناگهانی ای در معده ی شما رخ میدهد که موجب تغییر غلظت شیره معده میشود و همین عامل موجب بروز بسیاری از بیماری ها میشود.

و در آخر توصیه ای که میشود آن است که در بین غذا آب ننوشید زیرا این عمل موجب بروز مشکلات گوارشی میشود و اختلال هایی را در دستگاه گوارش شما ایجاد میکند.

 

 

کانال-مریض-خونه ;hkhg

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *