بازدید این صفحه: 1493
اولین عمل پیوند رحم

اولین عمل پیوند رحم در آمریکا صورت گرفت

اولین عمل پیوند رحم در آمریکا صورت گرفت

در ایالات متحده از هر ۴۵۰۰ زن یک نفر به سندرم MRKH مبتلاست که این سندرم باعث به دنیا آمدن فردی بدون رحم می شود در حال حاضر گزارش شده که برای نخستین بار در آمریکا اولین عمل پیوند رحم از فرد زنده انجام شده است.
این عمل روی ۴ نفر انجام شده که فقط یک مورد از آن ها موفقیت آمیز بوده است ودر سه فرد دیگر، عضو پس زده شده و به عنوان بخشی از بدن خود نپذیرفته اند. خون به طور طبیعی وارد بافت های آن نمی شده و سیستم ایمنی نیز کاملا آن را متضاد با بخش های دیگر تشخیص داده است.

اگر این عمل در سال های آتی بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد و با موفقیتی نزدیک به صد در صد همراه باشد، می توان امید داشت که این زنان می توانند باردار شوند و بچه خود را به دنیا آورند
قابل به ذکر است که این عمل برای دومین بار در ایالات متحده آمریکا انجام گرفته است. جراحی اول اگرچه در ابتدا موفقیت آمیز به نظر می رسید اما بعد از مدتی کوتاه سبب عفونت شد و پزشکان ناچار به برداشتن رحم شدند. قابل به ذکر است که دهنده رحم در عمل اول، جان خود را از دست داده بود .

البته، قبل از این، پزشکان و جراحان سوئدی در دانشگاه گوتنبرگ موفق شده بودند تا چنین عملی را انجام دهند. از سال ۲۰۱۲ تا به حال، ۹ نفر رحم دریافت کرده اند و از این روش ۵ نوزاد سالم به دنیا آمده است.
گروه سوئدی نیز در این عمل به کمک جراحان آمریکایی آمد تا نتایج و تجربه های خود را با آن ها به اشتراک بگذارندتاکنون سه عمل ناموفق در دست مطالعه قرار گرفته است.
شش عمل جراحی دیگر نیز تا پایان سال ۲۰۱۶ برنامه ریزی شده که باید مشاهده کرد نتایج آن ها چگونه خواهد شد.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : دیجیاتو

فروش طرح گلدوزی
  1. مهسان

    این عمل تو ایران انجام میشه؟؟؟؟؟چرا مسوولین فكر كسایی كه در آرزوی بچه دارشدن هستن نیستن؟؟؟؟اگه كسی خبردارن در این موضوع خبربده..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *