بازدید این صفحه: 804

کرم ضد آفتاب عاملی برای ابتلا به پوکی استخوان است

کرم ضد آفتاب عاملی برای ابتلا به پوکی استخوان است

یک متخصص ارتوپد اظهار داشت: استفاده از نور آفتاب ، انجام فعالیت بدنی مناسب و تغذیه درست می تواند در پیشگیری از پوکی استخوان تاثیر گذار باشند .
بیماری پوکی استخوان یا همان بیماری خاموش پیش از اولین شکستگی هیچ نشانه ای ندارد و فرد با یک زمین خوردگی ساده دچار شکستگی می شود که به طور معمول این امر در سنین بالا رخ می دهد .
سن بالای شصت سال ، مصرف رژیم های غذایی نامناسب و بروز یائسگی در خانمها از جمله مواردی است که در بروز پوکی استخوان نقش دارد .

استفاده از آفتاب به صورت مستقیم ( بدون شیشه ) هفته دو تا سه بار به مدت پنج دقیقه ضروری است، انجام فعالیت بدنی مناسب سبب می شود تا بدن تعیین کند به چه مقدار ویتامین دی نیازمند است و این کار می تواند در پیشگیری از پوکی استخوان اثر بسزایی داشته باشد .

متاسفانه کرم های ضدآفتاب با توجه به پوشش دهی که دارند، مانع جذب اشعه ماورای بنفش شده و از این راه میزان ابتلای افراد به پوکی استخوان را زیاد می کنند .
مکمل ها فقط در خصوص کسانی که تغذیه نرمال و طبیعی ندارند می تواند مفید باشد و افراد معمولی با انجام فعالیت روزانه ، استفاده از آفتاب و رژیم غذایی مناسب می توانند تا حد زیادی از بروز پوکی استخوان در خود جلوگیری کنند .
متاسفانه سبک زندگی ماشینی و استفاده از رژیم های لاغری نامناسب ، سبب کاهش تولید ویتامین دی در بدن شده و زمینه ایجاد پوکی استخوان را فراهم می کند .

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *