بازدید این صفحه: 467
خواص چای سبز

لاغری با چای سبز از دروغ تا واقعیت

لاغری با چای سبز از دروغ تا واقعیت

پژوهش های مختلف نشان داده‌ مصرف چهار فنجان چای سبز در روز می‌‌تواند به نوعی سوخت بافت چربی را تحریک کند. البته این خاصیت زیاد و چشمگیر نیست و نمی‌توان حتی برای کاهش وزن‌ کم هم روی آن حساب کرد
به ‌طورکلی، برگ‌های چای بعد از رسیدن، چیده، فرآوری (تخمیر) و خشک می‌‌شود و بسته به میزان فرآوری نوع و خواص چای فرق می‌کند. اگر برگ چای را پس از چیدن پژمرده کرده و غلتک بزنند و سپس خشک کنند، برگ چای سیاه می‌شود. اما اگر برگ‌ها را بخار دهند و سپس خشک کنند، چای سبز و اگر فرآوری ضعیف‌تر و بدون تخمیر انجام شود، چای سفید یا اورلانگ (نوعی چای تایلندی) به دست خواهد آمد .

پژوهش ها نشان داده است چه در کشت سلول و چه روی افراد بررسی شده، خواص آنتی‌اکسیدانی چای سبز بسیار زیاد تر از چای سیاه است، چراکه تخمیر کمتری روی برگ‌های آن انجام می‌شود و خواص ضدسرطانی آن تثبیت شده , در نتیجه، تمام تبلیغات در خصوص لاغری با چای سبز فریب است و هیچ دانشی پشت آن نیست و به این خیال نباشید که چای سبز معجزه‌ کرده، شما را خوش‌هیکل و لاغر می‌کند .

این را هم بدانید اگر چه چای سبز در قیاس با چای سیاه کافئین کمتری دارد، اما با این حال حاوی این ماده است و خانم‌های باردار، شیرده و کسانی که ناراحتی اعصاب دارند و آنهایی که ضربان قلبشان نامنظم است، بهتر است در مصرف آن زیاده‌روی نکنند. استفاده از این چای همچون چای سیاه به همراه غذا جذب روی، آهن و لسیم را کاهش می‌‌دهد.
این چای باید حداقل پنج تا ده دقیقه دم بکشد تا ترکیبات مفید آن خارج شود و اگر هم مدت زمان دم کشیدن زیاد شود، مواد قابض آن رها می‌شود و اگر در استفاده آن زیاده‌روی شود، باعث دفع زیاد آب از بدن و خشکی مدفوع و یبوست می‌شود .

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *