بازدید این صفحه: 387
نوشیدنی مناسب برای مردان بیشتر از 50 سال

نوشیدنی مناسب برای مردان بیشتر از ۵۰ سال

نوشیدنی مناسب برای مردان بیشتر از ۵۰ سال

 

 

 

 

فواید چای سبز بر هیچ کس پوشیده نیست. از افزایش سوخت و ساز بدن گرفته تا حفظ سلامت قلب. اما تنظیم هورمون‌ها فایده دیگر چای سبز  است که با کمک به حفظ سلامت پروستات، بهترین نوشیدنی برای مردان مسن به حساب آید.

چای سبز دارای ماده شیمیایی به نام کاتچین و نوعی آنتی‌اکسیدان (EGCG) است که میزان جذب چربی توسط بدن را پایین می‌آورد. علاوه براین، دارای نوعی آنزیم است که چربی را در هم می‌شکند و به کاهش وزن کمک می‌کند.

نتایج به دست آمده از بررسی های آزمایشگاهی در دانشگاه شیکاگو نشان داد، موش‌های نر پس از دریافت آنتی‌اکسیدان (EGCG) غذای کمتری خوردند و دچار کاهش وزن شدند. همچنین سایز پروستات آن‌ها نیز بر اثر تغییرات هورمونی ناشی از دریافت آنتی‌اکسیدان تا ۷۰ درصد کاهش پیدا کرد.

نوشیدنی مناسب برای مردان بیشتر از 50 سال

نوشیدنی مناسب برای مردان بیشتر از ۵۰ سال

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که چای سبز مانع از تولید آنزیمی به نام آلفا۵ در مردان می‌شود که تستوسترون را به دی‌هیدروتستوسترون تبدیل می‌کند. دی‌هیدروتستوسترون، عامل اصلی بروز پروستاتیس سرطانی و غیر سرطانی و همچنین الگوی ریزش مو مردانه در دوران سالمندی است.

همچنین چای سبز در مردان، باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می­شود. پلی‌فنول و آنتی‌اکسیدان موجود در چای سبز، از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند و به گردش بهتر خون در رگ‌ها کمک می‌کند درنتیجه هم در بهبود کارکرد قلب مؤثر است و هم در سلامت جنسی. به علاوه، چای سبز به کاهش کلسترول بد خون کمک می‌کند و مانع از گرفتگی عروق می‌شود.

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

منبع:easyhealthoptions به نقل از سلامتیسم

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *