بازدید این صفحه: 378
پیری مغز

آیا مغز هم پیر میشود

آیا مغز هم پیر میشود

بررسی پژوهشگران دانشگاه نیوکاسل در انگلیسگویای آن است مغز دقیقا مشابه پوست به مرور زمان و با بالا رفتن سن قابلیت ارتجاعی و استحکام خود را از دست می دهد و پیر می شود .
در این پژوهش متخصصان دانشگاه نیوکاسل با همکاری محققان دانشگاه ریو دو ژانیرو واقع در برزیل، ساختار بافت چین خورده مغز انسان و تغییرات آن در اثر بالا رفتن سن را مورد مطالعه قرار دادند .
پژوهشگران از طریق مطالعه ساختار چین خوردگی مغز هزار نفر دریافتند چین خوردگی مغز انسان بر اساس یک قانون ساده ایجاد می شود. همچنین دریافتند یکی از مولفه های تاثیر گزار در این فرآیند که تحت عنوان فشار درون غشای مغز تفسیر می شود، با افزایش سنکم می شود.

علاوه بر این پژوهشگران دریافتند نحوه چین خوردن مغز مردان با زنان متفاوت است و همچنین اندازه مغز، سطح غشا و میزان چین خوردگی نیز در آن ها تفاوت دارد. مغز زنان در قیاس با مردان همسن، چین خوردگی کمتری دارد. با وجود این هم چین خوردگی مغز زنان و هم مغز مردان از یک قاعده واحد تبعیت می کند.

این پژوهش بر اساس تحقیقات قبلی انجام شده است که نشان می داد نحوه چین خوردگی مغز تمام حیوانات از یک قاعده خاص تبعیت می کند .
پژوهشگران معتقدند، نتیجه این تحقیقات می تواند راهگشای درمان انواع آسیب ها و بیماری های مربوط به مغز از جمله آلزایمر باشد .

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *