بازدید این صفحه: 1159
رفع چین و چروک پوست

رفع چین و چروک پوست با خوردن باقلا

رفع چین و چروک پوست با خوردن باقلا

به گفته یک پژوهشگر طب سنتی: افراد می توانند با استفاده صحیح و به اندازه باقلا از فواید بی شمار این گیاه بهره مند شوند .
در طب سنتی باقلا تازه طبع سرد و تر دارد ولی باقلا خشک شده مزاجش سرد و خشک و سرشار از مقدار زیادی پروتئین است .

مبتلایان به آرتروز یا روماتیسم(بیماری های ناشی از سردی بدن) باید از مصرف باقلا اجتناب کنند؛استفاده از باقلا در افرادی که دچار پوکی استخوان یا درد و التهاب ساق پا هستند سفارش می شود .
این پژوهشگر طب سنتی اظهار داشت: باقلا حاوی مقدار زیادی اکسیدان است بنابراین در مجاورت هوا به سرعت اکسید می شود و تغییر رنگ می دهد. مصرف باقلا در مبتلایان به بیماری “فاویسم” نابودی تعداد بی شماری از گلبول های قرمز خون این افراد را سبب می شود.

استشمام بوی باقلا در کسانی که دچار آلرژی و حساسیت نسبت به این ماده غذایی هستند سبب سردرد و سرگیجه می شود، همچنین استفاده این گیاه در بعضی موارد آزمایش های هپاتیت را مثبت نشان می دهد
استفاده زیاد باقلا خام به خصوص در زنان باردار زمینه ابتلا نوزاد به بیماری”فاویسم” را فراهم می کند.همچنین زنان باردار باید از استفاده بیش از حد مواد غذایی با طبع گرم مانند عسل، گردو و کشمش نیز پرهیز کنند زیرا سبب بروز هپاتیت (زردی) در نوزاد می شود .

پژوهشگر طب سنتی با اشاره به سنت رایج استفاده از باقلا به صورت خام که در مناطق شمالی کشور شیوع بیش تری دارد بیان کرد: افراد باید باقلا را به صورت پخته شده و همراه با غلاف (پوست) آن و به همراه ادویه های گرم مانند گلپر،دارچین و زیره مصرف کنند .
استفاده بیش از حد باقلا سبب سفیدی زودرس مو و سردی طبع شخص می شود؛ برخلاف باور مردم مصرف زیاد باقلا در مردان سبب کاهش شدید هورمون های مردانه می شود در حالیکه استفاده از باقلا به مقدار کم افزایش هورمون های مردانه را به همراه خواهد داشت.

وی استفاده کم باقلا را در مبتلایان به ناراحتی های پروستات مفید دانست و سفارش کرد: زنان می توانند پودر باقلا خشک شده به همراه شیر را به مدت ۱۵ دقیقه هرشب پیش از خواب بر روی پوست خود قرار دهند سپس پوستشان را با آب بشویند. استفاده از این ماسک اثر چشمگیری در رفع چین و چروک و لکه های پوستی دارد .
استفاده زیاد باقلا منجر به کاهش غلظت خون می شود همچنین استفاده افراطی این ماده غذایی عوارضی مانند کاهش یادگیری، فراموشی و دمانس(زوال عقل) را به همراه خواهد داشت.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *