بازدید این صفحه: 242

به چه دلایلی یک آهنگ به کرمِ گوش تبدیل میشود

به چه دلایلی یک آهنگ به کرمِ گوش تبدیل میشود

علت های علمی وجود دارند که شما نمی‌توانید از تکرار پی در پی یک آهنگ در ذهنتان جلوگیری کنید، و تیمی از اعضای انجمن روانشناسی آمریکا با انجام تحقیق بزرگ این علت ها را کشف کرده‌اند.
پژوهشگران آهنگ هايي محبوبي كه معمولا با نام كرم گوش شناخته مي‌شوند ( آهنگ‌هايي كه در ذهن تكرار مي‌شوند) را با آهنگ‌هاي مور پسندی كه شايد چندان نيز جذابيت نداشتند مقايسه كردند تا دريابند چه علتی سبب تكرار اعتياد آور يك آهنگ مي‌شود.
بنا به گفته پژوهشگران موسيقي‌هايي كه به كرم گوش تبديل مي‌شوند دارای چند ویژگی مشتر ک هستند، به طور معمول داراي گام‌هاي موسيقيايي سريع هستند كه از فرم ملوديك مشترك و فواصل يا تكرار‌هاي غيرمعمول برخوردارند.
به طور مثال بعضی از اين آهنگ‌ها داراي گام‌هايي با الگوي اوج و فرود پیا پی هستند و بعضی ديگر نسبت به آهنگ‌هاي محبوب از تكرار نت بيشتري برخوردارند و سكوت‌ يا وقفه‌هاي ناگهاني در آنها گنجانده شده‌است.
پژوهشگران اظهار دارند که اين مطالعه فراتر از يافتن عوامل موفقيت يك آهنگ در تابلوي فروش موسيقي بوده‌است. با درك بهتر عملكرد كرم‌هاي گوش مي‌توان اثر شبكه‌هاي مغزي را در احساسات، حافظه و افكار خود به خودي در اشخاص مختلف درك كرد .
پژوهشگران همچنين به اشخاصی كه به اين پديده دچارند و يك آهنگ به صورت مداوم در ذهن آنها تكرار مي‌شود سفارش هایی كرده‌اند: حواس خود را روي موضوعي متمركز كنيد تا آهنگ به صورت طبيعي از يادتان برود، يا آهنگ را كامل گوش دهيد تا بتوانيد از آن عبور كرده و آن را از یاد ببرید .

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *