بازدید این صفحه: 180
افزایش میل کودکان به شیر

شیوه هایی ساده اما کاربردی برای افزایش میل کودکان به شیر

شیوه هایی ساده اما کاربردی برای افزایش میل کودکان به شیر

راه اول:استفاده از شیر ولرم
بچه هایی که علاقه ای به مصرف شیر بسیار گرم یا شیر سرد نشان نمی‌دهند. بنابراین ضروری است که ابتدا شیر مدتی در دمای محیط باقی ماند تا درجه ولرمی پیدا کند و پس از آن توسط کودک نوشیده شود.

راه دوم :طعم دار کردن شیر
در مورد بعضی کودکان که به شدت نسبت به استفاده شیر عدم علاقه نشان می‌دهند، نوشیدن شیرهای طعم‌دار مانند شیر موز، شیر خرما و یا شیرهای با طعم‌های میوه می‌توانند کودک را به نوشیدن شیر راغبتر نمایند.البته باید توجه نمود که موثرترین راه برای این نوع کودکان آن است که در کنار نوشیدن شیرهای طعم دار به این کودکان شیرهای ساده کم چرب و یا رقیق نیز داد تا آنها به آرامی به نوشیدن شیر ساده هم عادت نمایند.

راه سوم: شیرهای با چربی کم
شیرهای کم چرب و پرچرب به یک نسبت می‌توانند عدم تمایل به نوشیدن شیر را در کودک ایجاد نمایند.به همین سبب شاید بهترین راهکار برای کودکی که تمایل به نوشیدن شیر ندارد، با توجه به ذائقه او استفاده از شیرهای با چربی متوسط به جای شیرهای بسیار کم چرب یا پرچرب می‌باشد.

راه چهارم: نوشیدن شیر همراه با یک ماده غذایی
توقع این که بعضی از کودکان بتوانند شیر را به تنهایی استفاده نمایند، چندان منطقی نیست.در مورد این کودکان سفارش می‌شود که همراه یک لیوان شیر، ۱ عدد بیسکویت یا یک تکه نان و پنیر قرار گیرد.علاوه بر این که نوشیدن شیر در وعده‌های اصلی غذایی برای کودکان سالم تمایل کودک را به نوشیدن شیر زیاد می کند.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *