بازدید این صفحه: 1055
سرطان ریه

اهمیت توجه به سرطان ریه و نقش دخانیات در روند آن/فیلم

اهمیت توجه به سرطان ریه و نقش دخانیات در روند آن/فیلم

سرطان ریه در آقایان اولین عامل مرگ و میر انسانها و شایع ترین سرطان است.

و اگر به طور کلی در آقا و خانوم بگیریم چون بیماری هایی که در خانمها ایجاد سرطان می کنند بعضی از آنها کشنده نیست خوشبختانه سرطان ریه کشنده ترین عامل مرگ انسانها بر اثر سرطان است.
نکته بسیار مهم این است چرا یک فرد دچار سرطان می شود؟
اولین عامل آن دخانیات است.
دومین عامل آن دخانیات است.
سومین عامل آن دخانیات است.
یعنی سیگار و قلیان و انواع روش هایی که تنباکو را دود می کنیم و وارد دستگاه تنفسی می‌کنیم، بعد از آن عوامل دیگری مانند: محیط شغلی، بی تحرکی و چاقی، تغذیه ناسالم و غذاهای ناسالم مصرف کردن، آلودگی هوا ،بیماری‌ها و عفونت‌های مزمنی مانند کسی که ورم کبد یا هپاتیت را داشته و به صورت طولانی مدت و طی سال‌ها داشته است در لیست علل ایجاد سرطان در انسان قرار می گیرد.

چرا اصول یک سلول سرطانی ایجاد می شود؟

در بدن ما مکانیسم های متعددی است که اگر در ساختار تکثیر سلول ۱ اختلال کوچک ایجاد شود خلقت پروردگار انسان را جوری مقابل میکند که از تکثیر ناسالم و اشتباه سلول جلوگیری می کند و آن را حذف میکند.

سیگار چه کاری انجام می دهد؟

سیگار می آید و در تقسیم ناسالم سلولی و با تأثیر بر روی دی ان ای اثر می گذارد کاری که انجام می دهد سیستم ایمنی بدن ما را که توانایی مقابله با تقسیم ناسالم را دارد هم ضعیف می کنند و از دو طریق ریسک ایجاد سرطان را در ما ایجاد می کند. سرطان ریه با این همیشه علائم کشنده بودنش ۹۵ درصد وابسته به کشیدن سیگار است یعنی از هر ۱۰۰ مورد ابتلا ۵ مورد پیدا می کنیم که فرد سیگاری نیست و ۹۵ درصد دیگر آن خود فرد خود به این ورطه و بسیار خطرناک کشانده است.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *